Telefon (+45) 50 50 97 64     E-mail [email protected]
Case: Bevco » SEO Gennemgang Og Rapport Af Webshop

Side 1 på Google med egen hjælp

Resultater allerede efter 2 måneder

Case med Bevco

Inden vi går i gang med casebeskrivelsen af samarbejdet med Bevco, ønsker vi kort at præsentere virksomheden. 

Bevco blev stiftet i 2012. Dengang var visionen at samle de traditionelle drikkevarehandlere i form af cash & carry, vinforretninger, øl- og vandleverandører samt supermarkeder i én totalløsning. I dag er Bevco med sine over 2.600 varenumre en af landets førende onlineforhandlere af spiritus.

Nutimo har først hjulpet Bevco i deres indledende fase på SEO. Vi har undersøgt, hvad deres mulige afkast kunne være med en effektiv SEO-strategi samt fået kortlagt nogle af de lavest hængende frugter.

Håndgribelige SEO insights, til selv-hjælp

Nutimo har på opfordring fra kunden leveret en kort og forståelig rapport omkring, hvordan det så ud SEO-mæssigt. Med udgangspunkt i nogle helt håndgribelige punkter i rapporten formåede Bevco at opnå adskillige side 1-placeringer på relevante, konkurrenceprægede ord. 

I den branche, hvor Bevco opererer, er den generelle margin lille, men med rådgivning fra Nutimo kunne de benytte nogle af de hænder, der allerede var i virksomheden og derved få nogle indledende SEO-resultater for ganske få penge. Disse SEO-resultater har frigjort midler, som har været afgørende, at vi sidenhen har kunnet udvide samarbejdet.

Udvidet kundeforhold

Med afsæt i gennemgangen fik vi fikset de tekniske ting, der haltede, samt lagt en strategi for det efterfølgende arbejde.

Det stod, på baggrund af gennemgangen, klart, at vi helt sikkert skulle assistere med linkbuilding. Derudover ville vi også kunne hente noget, hvis vi hyperoptimerede de vigtigste meta-titler, da dette utvivlsomt ville kunne øge CTR’en. Denne opgave stod derfor også højt på prioriteringslisten.

Med hårdt arbejde og en fokuseret indsats er der blevet bygget links i stor stil


Det faste SEO-samarbejde mellem os og Bevco har varet under 3 måneder, men trods dets korte varighed har vi allerede nu nået at bygge en del links, og som du vil kunne se senere i casen, har vi også allerede leveret en masse fine resultater.

Herunder følger en oversigt over udviklingen for placeringer for de vigtigste søgeord siden samarbejdets begyndelsen. 

Lavest hængende frugter først

De links, som vi har bygget for Bevco indtil videre, er primært fra sider, som vi har haft succes med at publicere indhold på før. Vi har dog en masse spændende linkbuilding-planer i støbeskeen for Bevco, og vi forventer, at forløsningen af disse planer vil resultere i links fra allerøverste hylde. 

Løbende assistance og rådgivning 

At være konsulent betyder også ’at være rådgiver’, og denne rolle tager vi meget alvorligt hos Nutimo. Vi sørger altid for, at alle vores kunder får den fornødne sparring, som de har brug for, og dette gælder også Bevco. 

En stor del af den rådgivning, som vi har bistået med indtil videre, har vedrørt udarbejdelse af kategoritekster.

Hos Bevco er de faktisk ganske velskrivende, men vi faldt alligevel over en række optimeringsområder i flere af deres tekster. Disse punkter angik dels den tekniske opsætning, men i lige så høj grad manglen på LSI-keywords. 

Læs mere om LSI-keywords her. 

Vi fandt flere tekster, hvor Bevco havde brugt en masse ord, der var meget langt fra de søgeord, som de ønskede at rangere på. I en tekst havde de for eksempel både skrevet meget om både krig og medicin. 

Dette kan dels være kritisk, fordi Google kan have svært ved at gennemskue, hvad teksten egentlig omhandler, men derudover kunne Bevco måske også få problemer, grundet YMYL, hvis de skrev for meget om medicin, hvilket de ingenlunde var nødsaget til. 

Vi skrev en lang tekst om gin med henblik på at illustrere, hvordan deres tekster fremover skulle være. Denne tekst har ageret skabelon for det efterfølgende in-house-tekstarbejde. 

Fået de vigtigste meta-titler til at spille 100 % 

Vi har ligeledes arbejdet med, er meta-titlerne for de vigtigste kategorier. Dette skyldtes blandt andet, at de ikke var præcise nok inden samarbejdet. De var lidt for vage, hvilket var problematisk. 

En meta-titel skal nemlig være super skarp og fortælle den potentielt besøgende, hvad denne får ud af at klikke på et pågældende søgeresultat. 

Vil du også ligge øverst på Google?

E-mail: [email protected]
Telefon: (+45) 71 99 50 54

profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult
Telefon: (+45) 50 50 97 64
Mail: [email protected]