Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering kaldes i folkemunde bare SEO, som er en forkortelse for Search Engine Optimization.

Søgemaskineoptimering er en disciplin, hvor man arbejder på at styrke sine organiske placeringer i søgemaskinerne. I dag er Søgemaskineoptimering vældigt komplekst og omfatter mange forskellige forhold. Sådan var det ikke for ti år siden, hvor der var en masse genveje til de fede placeringer. I dag kræver det hårdt arbejde og store kompetencer.

Hvis man vil til tops på søgemaskinerne, handler det blandt om at have noget godt, relevant indhold på sin hjemmeside. Derudover skal der være styr på det tekniske setup, og det er tilmed nødvendigt at bygge links.

Vi kan hjælpe dig fra a til z, uanset hvor i processen du måtte være. Dog skal det siges, at vi ikke sigter efter små virksomheder. Vi leverer premium-løsninger, og den slags kræver tid. Derfor indleder vi ikke samarbejder på under ti timer månedligt.

Skræmmer det ikke dig, så er du meget velkommen til at give os et kald på 71 99 50 54 for at høre nærmere. Så vil du også finde ud af, at vores timepris er yderst konkurrencedygtig.

AdWords er ikke SEO

Mange forveksler ofte SEO med AdWords/Google Ads, selvom det slet, slet ikke er det samme. AdWords/Google Ads vedrører køb af tekstannoncer, mens SEO udelukkende beskæftiger sig med den organiske del, altså klik man ikke betaler for.

Se herunder et eksempel, hvor forskellen illustreres:

Selvom de organiske resultater befinder sig under de betalte tekstannoncer, resulterer disse ofte i mere trafik end de betalte annoncer, og al den trafik, man får via sine organiske placeringer, er gratis. 

Det er ligeledes værd at bemærke, at visse adblocker-plugins fjerner de betalte annoncer, og i disse tilfælde vil de organiske resultater stå helt i toppen.



Sædvanligvis plejer man at sige, at AdWords anbefales til dem, der ønsker hurtige resultater, mens SEO er for dem, der tænker langsigtet. Det ene udelukker dog ikke det andet. Man kan sagtens bruge tid og kræfter på begge kanaler.

Hvis du mangler et kompetent SEO-hold, der kan hjælpe dig til tops på søgemaskinerne, så tøv endelig ikke med at tage kontakt til os på 71 99 50 54

Gode links er centrale for ens SEO

Linkbuilding er en grundpille i arbejdet med søgemaskineoptimering.

Hvor du tidligere kunne nøjes med store mængder af links fra spam-blogs og link-farms, stiller Google nu langt større krav til, hvor dine links kommer fra.

Hos Nutimo er vi eksperter i at bygge stærke linkprofiler med naturlige udtryk, hvilket er særdeles vigtigt. Ser linkprofilen ikke naturlig ud i Googles øjne, risikerer man, at det bliver svært at nuppe de bedste placeringer.

Vi laver mange forskellige links for vores kunder og benytter forskellige praksisser, blandt andet PR-metoder og outreach.

LÆS OGSÅ: Bliv endnu klogere på vores tilgang til linkbuilding her. 

Vi har flere dygtige tekstforfattere med journalistiske kompetencer, og disse vil kunne udarbejde pressemeddelelser samt fagrelevante artikler i samarbejde med dig.

Lyder dette interessant? Så tøv ikke med at kontakte os.

E-mail: [email protected]
Telefon: (+45) 71 99 50 54

Vi skaffer kundeomtale

 

Sådan går vi til opgaven

Få styr på fundamentet - så er du på sikker grund.

Når du skal have søgemaskineoptimeret din hjemmeside, er det første og vigtigste at sørge for, at din hjemmesides fundament er på plads.

Derfor indleder vi altid et nyt samarbejde med en grundig gennemgang af kundens hjemmeside. Vi kigger på den tekniske del, indholdet og linkprofilen og fremlægger, hvilke optimeringspunkter der er.

For os er det vigtigste at få styr på det tekniske setup og indholdsdelen. Hvis indholdet eller det tekniske ikke spiller, får man nemlig ikke særligt meget ud af at bygge links. 

Skal links have en varig effekt, er det nødvendigt, at indholdet er hamrende godt, og at teknikken ikke er en hæmsko.

Vi laver også en søgeordsanalyse meget tidligt i processen. Denne er meget vigtig, da den bliver styrende for, hvilke søgeord kunden potentielt skal rangere på. Meget af arbejdet kommer til at tage afsæt i netop denne analyse. 

Sådan laver vi en søgeordsanalyse

Vi bruger flere forskellige SEO-værktøjer til at danne os overblikket over samtlige relevante søgeord og søgeordsfraser for en kunde. Vi kigger blandt andet på, hvilke ord og fraser konkurrenterne rangerer på, og hvilke interessante ord der ikke er så meget konkurrence på. Vi drøfter søgeordsanalysen sammen med kunden og vælger en række ord i denne, som vi arbejder målrettet videre med.

Vores samarbejder er ofte tætte

Når vi indgår et samarbejde, er det med det udgangspunkt, at du skal have flere kunder i din forretning.

Simple as that.

Vi finder sammen ud af, hvilke ambitioner du har med søgemaskineoptimering, og ud fra dine mål og drømme kan vi sammen finde den rigtige vej gennem SEO-junglen.

Mange af vores samarbejder er yderst tætte. Vi kommunikerer ofte og tæt med vores kunder, og de giver et nap med i forhold til eksekveringen af SEO-strategien. 

Vi tilpasser altid vores samarbejder efter kundens behov og ønsker

Det bør dog siges, at intet samarbejde er ens. Vi tilpasser nemlig altid vores samarbejder efter kundens behov og ønsker, og det er ikke altid, at kunden foretrækker at blive gift med os, selvom vi aldrig er fedtede, når vi investerer i forlovelsesringen. 

Vi har for eksempel også samarbejder, hvor vi har det fulde ansvar for SEO-delen, og hvor vi blot rapporterer de fine resultater, vi leverer, i ny og næ. 

Den afsluttende sætning i ovenstående afsnit ville have været ganske farlig at kaste sig ud i, hvis man ingen dygtig tekstforfatter havde i huset, men vi har heldigvis en af landets bedste, der behersker det danske sprog bedre end de fleste; og når man har styr på kommaerne, er der ingen risiko ved at rode sig ud i et eksempel som ovenstående. 

Har du fanget, hvorfor den var farlig? 

Hvis ikke, så ring gerne og få en forklaring, så kan vi samtidig fortælle dig om, hvordan vi kan hjælpe dig på SEO-området. Vi træffes på  (+45) 71 99 50 54.

profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult
Indtast e-mail eller telefon nr.