Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

Hvorfor skal man lave SEO?

Vi har efterhånden snakket rigtig meget om SEO, da denne podcast er baseret på SEO og på organisk vækst.

Men hvorfor skal man egentlig lave SEO, og hvad får man ud af det?

Dette er spørgsmål som ofte bliver stillet og i dette afsnit har vi sat os det mål at besvare dette.

Det åbenlyse svar

Det hurtige og mest åbenlyse svar til dette spørgsmål må helt klart være, at hvis du vil tjene flere penge, så bør du også arbejde med SEO.

Lad os sige at du ejer en webshop, du er nystartet og har derfor ikke ret mange besøgende på din hjemmeside.

SEO kan hjælpe dig med at få trafik igennem på din side, og når der kommer flere besøgende ind på din webshop, så vil du altså også opleve, at du vil sælge noget mere, hvilket vil give sig selv.

Godt content

En anden stor fordel ved SEO er, at du får skabt en hel masse godt content og øger dine egne evner til at optimere dette content.

Dette vil også hjælpe dig med at kunne konvertere bedre, giver dine besøgende en bedre oplevelse og måske endda et grundlag for at dele din side på andre medier.

Det er ikke sikkert at dette er relevant i alle tilfælde, men det kan være en effekt af dit arbejde, og det har skabt rigtig stor værdi for os.

Det er dog værd at nævne, at der selvfølgelig er flere måder, som man kan arbejde med SEO på.

Vedvarende investering

SEO er ikke et tryk på en knap, og det har det heller aldrig været. Det vil altså sige, at det godt kan tage lidt tid, før man ser den fulde effekt af det, alt efter, hvilken case der er tale om.

Er man derimod villig til at ligge tid og kræfter i et godt stykke SEO arbejde, så er dette også en god og langsigtet løsning, som man kan vedligeholde løbende, hvis det altså virker optimalt

Betaler man derimod for trafik, så vil alt trafik ind til ens side også stoppe med det samme, den dag man vælger ikke at betale for det længere.

Alle er på google

Det er også den fordel ved SEO, at stort set alle, som er i besiddelse af en smartphone, computer eller tablet, næsten bruger google dagligt.

Målgruppen er altså allerede på google, og bruger dette medie hyppigt.

De finder altså målgruppen, hvor de allerede er, istedet for at oprette en profil på et nyt medie, og prøve at tiltrække din målgruppe hertil.

Der er altså massere af gode grunde til at gå i krig med SEO.

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult