Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

Misforståelse Om Bounce-rate i SEO

Dagens episode tager udgangspunkt i et før omtalt emne, nemlig bounce rate, da der hyppigt opstår en misforståelse omkring dette emne.

Denne misforståelse vil vi nu belyse, så i som lyttere kan få denne misforståelse ud af verden, en gang for alle.

Folk kigger på det forkerte tal

Hvis man benytter sig af google analytics, så vil der inde i det program være oplyst, hvor høj bounce raten er, og hvis vi ikke tager meget fejl, så er dette oplyst på forsiden.

Denne vil der være rigtig mange der kigger på og konkluderer ud fra, men hvor misforståelsen så opstår er, at denne bounce rate ikke er den samme, som vi opererer med i SEO sammenhæng.

Disse to har faktisk slet ikke noget med hinanden at gøre, og årsagen til dette er, at den bounce rate vi har snakket om her i vores podcast, det er fakta, der viser, hvorvidt folk klikker ind på din side, ud af den igen og så søger videre.

bounce rate inde i analytics bliver derimod mål på den måde, at uanset hvor længe de er på siden, vil det stadig tælle som et bounce når de forlader siden. Det vil det ikke i den bounce rate, der bliver brugt i SEO sammenhæng.

Hvis brugerne klikker yderligere rundt på siden og bruger tid på den, så vil dette ikke tælle som et bounce, ifølge den bounce rate vi snakker om i vores podcast.

En misvisende bounce rate

Vi vil faktisk gå så langt at sige, at den bounce rate som i kan finde i google analytics er decideret misvisende, og ikke bare lidt misvisende, men meget misvisende.

Du vil ikke kunne se om folk har brugt 1, 2 eller 10 minutter på din side, hvilket jo er relativt relevant, når vi snakker om bounce rate og ranking.

Brug derfor bounce rate med god omtanke, og hvis i bruger bounce rate fra google analytics, så forhold jer gerne meget kritisk over for denne.

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult
Telefon: (+45) 71 99 50 54
Mail: [email protected]