Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

Et kig i krystalkuglen: Hvad bringer 2019 for SEO?

Hvad bringer 2019 for SEO?

Så ramte vi 2019. Et nyt år byder altid på forandringer, og der vil uden tvivl også ske ændringer med SEO i det år, vi netop er gået ind i. 

Her giver vi vores bud på nogle af de mest centrale forandringer, der vil overgå SEO i 2019. Så bliver det spændende at se, om vi bliver til grin, når kalenderen skriver december.

Podcast

Vores podcast kommer i fremtiden til at se sådan ud, at det kommer til at indeholde noget mere aktuelt for det, som sker i løbet af ugen. Før i tiden har vi næsten været lidt bagud, i forhold til den uge der er gået, så det vil vi imødekomme lidt.

Vi vil stadig udgive hver mandag, og optage afsnittene hver fredag. Det er så mandagen ugen efter.

Derudover har vi lavet en lille ændring i navnet, og det hedder nu Organisk Vækst og så efterfølgende emnet, som vi kommer ind på.

Voice Search i Danmark

I USA er voice search ekstremt veludviklet og populært, men det har slet ikke nået samme niveau herhjemme.

Voice search er f.eks. søgninger i form af Siri fra iPhone, eller Alexa fra Amazon.

Voice search vil nok se en lille stigning i Danmark i fremtiden, men det bliver sandsynligvis aldrig lige så stort herhjemme, som vi ser det f.eks. i USA, da det danske sprog er noget mere indviklet, og tales af noget færre mennesker.

Systemet er derfor langt fra lige så veludviklet på dansk, hvilket muligvis også er derfor folk herhjemme ikke bruger det.

Voice search kommer nok ikke til at erstatte skriftlige søgninger herhjemme, men det vil muligvis se en lille stigning, hvis systemet udvikler sig på dansk.

Man bør derfor holde lidt øje med dette, og muligvis optimere mere til voice search i fremtiden.

Sikkerhed og teknik

Dette er muligvis en smule mere SSL teknisk, og der kan måske komme nogle nye elementer ind, lige netop på dette område.

Hvor det ellers kunne tænkes at udvikle sig, kunne være i elementer som at have god hosting, hurtigere hjemmesider eller lignende.

Når det så er sagt, så er dette nok et område, hvor der muligvis ikke sker det helt store i den nærmeste fremtid, da det er ved at være godt mættet, og det kan godt blive svært, at optimere ret meget mere på dette, hvis man kigger på det rent faktuelt.

Indhold

Her skal vi kigge lidt på forskellige sider af indhold, både selve længden af indholdet, men også det med at blande forskellige medier.

Noget af det vi allerede ligger ret meget fokus på er, at tekster skal være forståelige for alle og enhver, hvilket der nok også kommer mere fokus på i fremtiden.

Der skal altså ikke skrives lange tekster med mange fagbegreber, ekstra kloge ord og vendinger osv.

Derimod skal de, som ikke er så glade for tekster, også tilgodeses. Der optimeres altså hele tiden til laveste fællesnævner.

Dette gælder ikke kun tekster, men alt indhold som udarbejdes.

Derudover kommer fremtiden også til at byde på, at der bliver mere fokus på velskrevet indhold, altså indhold som virkelig skaber værdi for brugerne.

Skriv derfor gerne så meget om et emne som muligt, men lad det ikke bliver overflødigt og for gentagne.

Featured Snippets

Featured Snippets betyder på dansk “fremhævet uddrag”, og bliver også betegner som placering nul i søgemaskinen, hvilket er meget fordelagtig.

Featured Snippet hænger meget sammen med voice search, for hvis du søger på noget via Siri eller Alexa, så vil det være placering nul, der bliver læst højt. Så denne placering har altså sine meget klare fordele.

I den nærmeste fremtid vil vi derfor se, at flere og flere prøver at optimere efter netop denne placering, da den er så fordelagtig som den er, og skulle voice search blive en stor ting herhjemme, vil det blot gøre denne placering endnu mere fordelagtig.

Linkbuilding

Links vil helt sikkert også fungere i 2019. Dette vil vi helt sikkert mene på trods af, at indhold kommer til at fylde mere og mere.

For noget tid siden blev der introduceret et nofollow og et dollow tag. Nofollow tags blev påsat links som en besked om, at det givne link ikke skulle overføre noget værdi, og nofollow links blev meget hurtigt, meget lidt værd.

Efter nogle år fandt man så ud af, at de måske var ret meget værd alligevel.

Man vil derfor muligvis se, at der bliver brugt flere nofollow links, i stedet for blot dofollow links.

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult
Telefon: (+45) 71 99 50 54
Mail: [email protected]