Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

SEO FEJL: Mangel på E-A-T

Hej, og velkommen til afsnit nummer 34, af vores organisk vækst podcast.

Dagens tema er SEO fejl, og fokuset ligger idag på mangel på EAT.

EAT står for Ekspertise autoritet og troværdighed, og er et krav fra google, som en side kan blive underlagt.

Alle sider, der på en aller anden måde indebærer en transaktion fra brugeren, er underlagt dette krav fra google. 

Man er altså underlagt af google, at man skal være en troværdig afsender, man skal samtidig også have noget ekspertise og noget autoritet. 

Autoritet på siden kan blandt andet komme af, om der er vigtige oplysninger på hjemmesiden, såsom cpr nummer, telefonnummer og andre vigtige oplyser, som kan fremvise, at siden ikke er ude på at skjule noget om afsenderen.

Mange har sikkert set nogle falske sider på nettet, som påstår at de sælger produkter, til ekstremt lave priser, men det de i virkeligheden gør er, at stjæle penge fra dem, som ligger en transaktion, for derefter at lukke butikken med det samme.

Derfor betyder autoritet, ekspertise og troværdighed ekstremt meget, specielt hvis du har en webshop.

Det er derudover også ekstremt vigtigt, at du har dine kildehenvisninger iorden, hvis du påstår at et produkt kan gøre noget bestemt for kunden. 

Så sælger du noget via en webshop, eller noget i den stil, så nytter det altså ikke noget, at du gemmer dig på din side. Der skal altså meget gerne være f.eks. kontaktoplysninger på siden, hvis din side skal virke bare en lille smule troværdig.

Fejlen som dette afsnit oplyser er altså, at mange sider kan have en hel del godt content osv, men det betyder ikke nødvendigvis, at siden bliver troværdig og får skabt autoritet af den grund. Der skal altså en smule mere til, og det er utrolig vigtigt.

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult