Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

Sådan kan du hurtigere skrive længere artikler

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

Transkribering af SEO#017

Hey.

Velkommen afsnit nr 17. afsnit af Organic Growth.

Mit navn er Simon Elkjær og jeg er din vært.

I dette afsnit skal vi snakke om "Sådan kan du hurtigere skrive længere artikler"

Måske er du lige som mig

Og i virkeligheden, nok som de fleste

Du åbner Word - og blank...

Du - kan - ikke - vride éen eneste fornuftig tanke ud.

Inden jeg laver et Podcast sker det også - Hver eneste gang.

Jeg skriver det ned - ordret - hvad jeg gerne vil sige, inden jeg siger det.

Bare for at reducere mængden af ØHMn, til et mere overkommeligt niveau.

Men der findes en masse guides til hvad du kan gøre, for at "hacke hjernen" til at skrive længere tekster.

Du får lige de tips der virker for mig.

Jeg har prøvet at samle de bedste 4 tips, til éet håndgribeligt workflow.

Tip nr 1. Ryd op på din arbejdsplads

Jeg læste, at når du skal til at gøre noget, som du synes er svært

Så springer din hjerne automatisk til opgaver som er nemmere,

Opgaver som du også skal have gjort, men som har mindre prioritet,

Bliver lige pludseligt meget vigtigt.

Du kender den godt.

Overspringshandling.

For at jeg ikke selv bliver, ligeså distraheret af disse overspringshandlinger, så gør jeg følgende.

Når jeg er på kontoret, så rydder jeg op på mit skrivebord, og fjerner alle noter og alt rod som jeg kan se, ud af øjenkrogen. - Det tager ca. 45 sekunder

Derhjemme er det straks værre,

Det er egentlig også her jeg producerer bedst og mest indhold

Men det er på samme tid her, hvor jeg har flest overspringshandlinger

Vasketøj, opvaskemaskine og så videre.

Så inden jeg skal på et nyt "content raid" så bliver - jeg - simpelthen nødt til at rydde hele mit hjemmekontor op - støvsuge og sætte alt på plads.

Herhjemme tager det måske 10 eller 15 minutter, men så er det alligevel gjort.

Tip nr 2. Sæt scenen

For mig betyder det at jeg skal dæmpe belysningen, lukke døren.

hvis det er vinter, tager jeg gode hjemmesko på og et tæppe på stolen.

Jeg ruller ned for vinduerne, jeg kan godt lide at arbejde med dæmpet belysning.

Jeg slukker alle sociale medier, og lægger telefonen væk.

Jeg sætter også en focus playliste på fra Spotify i mit headset

For mig virker det ikke, at køre musik på højtalere - jeg tror bestemt at der er noget fokus og tryghedsskabende i at have headset på.

Jeg har lige netop fået Noice Cancelling headset fra Sennheiser, og det gør for mig en verden til forskel.

Hvis det er vinter - derhjemme - kan jeg godt finde på at tage hætten fra hættetrøjen op, hvis jeg har sådan en på.

Tip nr 3. Hypercaffinated

Jeg laver en hel kande kaffe - kun til mig selv - og så har jeg gerne, ikke drukket så meget kaffe inden - samme dag.

Det betyder også, at det er helst forholdsvist tidligt på dagen jeg gør dette.

Jeg drikker altså gerne 3,4, 5 eller flere kopper kaffe i sådan et "content raid".

Nu læste jeg lige hos Neil Patel at koffein kan styrke din "confidence" og altså være med til at fjerne tvivlen på dig selv

Personligt drikker jeg nærmest så meget kaffe at jeg ryster, og det virker bare rigtig godt.

Min mave kan ikke tåle Redbull o.lign. Og jeg tror - ikke - på at dette tip kan overføres til sukkerholdige energidrikke

Jeg tror du crasher for hurtigt og hårdt bagefter, hvis du drikker 4-5 redbull, det kan kun være sundhedsskadeligt.

Tip nr 4. Start med overskrifter først

Hvis du har en idé til et nyt stykke indhold

Og selvfølgelig rigtig gerne en søgeordsanalyse inden,

Så har du nok nogle punkter du gerne vil og / eller skal ind på.

Skriv dem ned som overskrifter i dit word dokument - Gerne 10 eller 15 overskrifter.

Hvis du lige stopper op engang og husker, bare denne podcast

Jeg har også remset tips op for dig, pkt 1, 2, 3 og nu 4

Det var tips som jeg gerne ville ud med, dem skrev jeg ned først - og nu her sidder jeg så og uddyber dem.

Ikke alene gør det din skriveprocess 100 gange nemmere,

Men det gør faktisk også dit indhold meget bedre.

Hvis du eksempelvis har stykket dit nye indhold ud i 10 - underoverskrifter

Så er det nemmere at uddybe ét af punkterne med 100 eller 200 ord - og så er der altså ikke langt op til f.eks 1500 eller 2500 ord i ét stykke content

Bonus tip

Prøv at sætte et mål med hvad du vil nå?

Og mit tip er, hvis du skal skrive flere artikler end én på én dag.

Hvilket i og for sig er noget af en opgave,

- og jeg ville nok hellere prioritere at skrive én som er dén bedste. Og ét emne

I stedet for 10 okay- stykker indhold

Men lad os nu sige, at du skal nå at skrive 10 x 1500 ords kategori tekster til din webshop.

Så start med første del i tip nr 4.

Altså skriv alle overskrifterne, til alle 10 x 1500 ords kategorier.

Så du har 10 dokumenter, med alle 10-20 under-overskrifter i

Og så kan du bagefter gå i dybden med skrivefasen.

Jeg vil ikke anbefale at du skifter mellem idé fasen og - at finde på overskrifter - og ned til skrivefasen - igen og igen - flere gange på én dag.

Jeg synes det er drænene, at komme fra et 5 siders dokument, man lige er blevet færdigt med, og over til et helt tomt ark.

Få besked når der kommer nye afsnit!

Tilmeld dig vores dedikerede podcast-nyhedsbrev, og få en e-mail når der bliver lagt et nyt afsnit af vores podcast online.

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult
Indtast e-mail eller telefon nr.