Telefon (+45) 50 50 97 64     E-mail [email protected]

Presseomtale

Hos Nutimo forsøger vi at hjælpe vores kunder i pressen som en del af vores samlede SEO-indsats. Presseomtale kan nemlig være uhyre givende for ens SEO, da det kan resultere i uhyre stærke indgående links, der øger ens domænes autoritet. 

Vi har dygtige folk i huset med stærke kompetencer inden for journalistik og tekstforfatning, og hvis du læser vores cases, vil du støde på flere succeshistorier om, hvordan vi har hjulpet vores kunder med at få presseomtale.

LÆS OGSÅ: Se alle vores cases her.

Mange vil nok forbinde pressearbejde med PR-bureauer, og et sådant bureau er vi altså ikke. Vi er et SEO-bureau, og det står vi hellere end gerne ved.

Sagen er bare den, at SEO i dag er ekstremt mange ting, og at det er kompliceret og svært at få succes med SEO. Vil man til tops, kræver det, at man får styr på ekstremt mange ting. En af de ting, der som oftest er nødvendige, er stærke indgående links, og disse kan man altså få via en solid PR-indsats.

Dette er forklaringen på, hvorfor PR fylder noget hos os, og hvorfor det burde fylde noget hos ethvert SEO-bureau.

Ønsker du at høre mere om, hvordan vi griber PR-delen an for vores kunder, så tøv endelig ikke med at tage kontakt til os på 71 99 50 54.

Kvaliteten af links er vigtigere end kvantiteten 

Kvaliteten af indgående links er i dag vigtigere end antallet. Sådan har det ikke altid været, men sådan er det i dag, og sådan vil det også være fremover. 

Man er ikke garanteret et link, bare fordi man får presseomtale, men hvis man får links via sin PR-indsats, kan man være helt sikker på, at det er nogle af de stærkeste links, man overhovedet kan få.

LÆS OGSÅ: Læs her, hvordan vi vurderer kvaliteten af links og få samtidig indblik i vores tilgang til linkbuilding.

Vi kan varetage alle trin i forbindelse med pressearbejde

Det er på ingen måde let at komme i pressen. Det kræver først og fremmest, at man har en stærk historie. 

Derudover kræver det, at man evner at fortælle sin interessante historie, så den opfylder de journalistiske kriterier. 

Dernæst skal man også være dygtig til at pitche historien til særligt udvalgte journalister. 

Vi har folk i huset, der kan varetage samtlige trin af pressearbejdet til UG, og vores dokumenterede resultater afslører, at det ikke er tomme ord, når vi siger, at vi er dygtige til PR-arbejde.

Herunder kan du høre Nutimos chef samt en af vores konsulenter fortælle dybdegående, hvordan vi arbejder med PR for vores kunder hos Nutimo.

Vi forsøger at tænke som journalisterne

Når man skriver pressemeddelelser, er ens modtager journalisten. Det er ham/hende, der skal overbevises, og derfor forsøger vi altid at tænke som journalister, når vi laver pressemateriale.

Vi opererer med de samme tilgange som journalisterne, og vi nedtoner det kommercielle islæt. Bliver ens pressehistorie for sælgende, får man nemlig rigtig svært ved at få nogle journalister til at bringe den.

Når en journalist skal afgøre, hvorvidt vedkommende har en god historie eller ej, forholder journalisten sin historie til de fem nyhedskriterier. Vi gør derfor det samme. Nyhedskriterierne lyder således:

  • Aktualitet: Er historien på nogen måde aktuel?
  • Væsentlighed: Historien skal være væsentlig for en stor gruppe eller meget væsentlig for en mindre gruppe.
  • Identifikation: I hvor høj grad kan læseren formodes at identificere sig med indholdet i historien?
  • Sensation: Er historien på nogen måde sensationel?
  • Konflikt: Er der en konflikt i historien?

Vi opbygger vores pressemeddelelser som traditionelle nyhedsartikler

Journalister er travle mennesker, og man kan hjælpe sig selv meget, hvis man hjælper journalisten. Vil man have succes, skal man gøre hans/hendes arbejde så let som muligt. Desto færre udfordringer journalisten ser i forbindelse med en historie, desto større er chancen for, at vedkommende arbejder videre med den.

I henhold til at gøre journalisternes arbejde så let som muligt forsøger vi altid at skrive pressemeddelelser, der imiterer stilen hos det medie, som journalisten er ansat hos. I princippet kan vores pressemeddelelser derfor typisk indsættes, præcis som de er.

Vores pressemeddelelser imiterer strukturen for typiske nyhedsartikler, der ser ud som følger: 

  • Overskrift 
  • Manchettekst 
  • Brødtekst 
  • Mellemrubrik 
  • Brødtekst 
  • Mellemrubrik 
  • Brødtekst 

Selvom det kan være fristende at lave en clickbait-overskrift, er det aldrig noget, vi gør os i. Vi ved nemlig, at journalisterne ikke orker clickbait, selvom de flittigt selv gør brug af dette virkemiddel. 

I stedet sørger vi for, at overskriften objektivt og elegant præsenterer hele nyhedshistorien, så journalisten kan få essensen af denne ved blot at læse overskriften.

Skal vi skrive pressemeddelelser for dig, så tøv ikke med at tage kontakt til os på 71 99 50 54.

Succes med PR gør det lettere at få succes i fremtiden

Det sværeste ved PR er ofte at få de første historier i medierne. Så snart man har hul igennem, bliver det lettere, da kendskabsgraden til ens virksomhed øges, hver gang man får omtale, hvilket bidrager til, at man er mere interessant i mediernes øjne.

Medierne vil hellere skrive om de virksomheder, som alle kender, end virksomheder, der opererer i skyggen. Det skyldes naturligvis, at læserne helst vil høre om de kendte virksomheder, og langt de fleste kommercielle medier tilpasser deres indhold efter læsernes ønsker og behov. 

Vi skaber resultater!

Som sagt har vi skabt adskillige fornemme PR-resultater for vores kunder. Vi har blandt andet præsteret af få kunder nævnt i følgende medier:

 

Skal vi lave presseomtale for dig?

Hvis du synes, at vi lyder som en interessant pressepartner for dig, så tøv endelig ikke med at tage kontakt til os. Vi træffes både på telefon og mail, og du kan finde de nødvendige oplysninger herunder. 

E-mail: [email protected]
Telefon: (+45) 71 99 50 54

Skrevet af
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult

Få de seneste nyheder fra SEO & Google

Telefon: (+45) 50 50 97 64
Mail: [email protected]