Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

Outreach

Antallet af links har ikke længere den samme betydning, som den samlede kvalitet af dine indgående links. Hos Nutimo Consult er vores SEO konsulenter eksperter i at lave outreach i forbindelse med linkbuilding kampagner.

Vi hjælper med at skabe organisk vækst, gennem omtale og naturlige links

Hvad er Outreach?

Outreach betyder direkte oversat "at række ud". I SEO og Content Marketing bruger man udtrykket ofte til at beskrive den process der kommer efter et godt stykke indhold er lavet færdigt.

Kort sagt, går outreach ud på skaffe omtale og links til det indhold man har produceret, fordi links til dit indhold kommer ikke af sig selv.

Outreach processen bliver også kaldt Content Promotion på amerikanske blogs.

Hvordan foregår Outreach?

Vores SEO eksperter har gennem flere år opbygget et stort netværk i pressen, blandt bloggere og webside-ejere. Et netværk vi passer og plejer omhyggeligt, det er derfor meget vigtigt for os, at kunne stå inde for den kvalitet vi præsenterer.

Vi bruger samtidigt en række SEO værktøjer til at spotte nye steder, hvor det er muligt at lave outreach fra. På den måde kan sørger vi for at vores kunder kontinuerligt får links fra nye websider.

Outreach kræver godt indhold!

Ved en god outreach kampagne skal man starte med noget rigtig godt indhold. Indhold som i sig selv er så godt, at det kan betragtes som linkbait ville være perfekt. Jo bedre indhold, des bedre resultater med outreach.

Presseomtale og outreach

Har du en historie der er så god at den kan komme i pressen, vil det være et rigtig godt sted at lave outreach, men det er også dette område der er sværest at få links fra, og samtidig det område, som der er flest der går efter.

... men det er bestemt ikke umuligt.

Vi har mange års erfaring med at skaffe presseomtale, det er slet ikke alle historier, som pressen tager ind, men med den rigtige opskrift er det nemmere at få success.


5 tips til god outreach

Hvis du gerne vil have de bedste resultater når du starter på din outreach, er det vigtigt at du ikke bare famler i blinde. Her er lidt tips du kan bruge, hvis du gerne vil opnå bedre resultater.

#1. Gå efter én bestemt målgruppe.

De forskellige bloggere, etablerede medier og webside-ejere har helt forskellige incitamenter og årsager til at skrive på deres hjemmeside. Sørg for at det indhold du har lavet, er designet til en bestemt målgruppe, du kan næppe lave noget indhold, som både eSports-klubber og boligforeninger er interesseret i.

#2. Er dit indhold godt. - Helt ærligt?

  1. Kunne dit indhold være bedre?
  2. Har andre skrevet bedre indhold om samme emne?
  3. Er der mange fakta/påstande uden kilder?
  4. Har du rettet "stavefjel"?
  5. Kunne du måske tilføje en video eller et billede mere?
  6. Gør dit indhold en forskel?

Hvis du selv har skrevet indholdet, så sørg for at minimum én anden person har læst dit indhold før du starter din outreach.

#3. Test dit indhold på målgruppen

Du har defineret din målgruppe og du har fået minimum én anden til at gennemgå kvaliteten af dit indhold. Nu er du klar til outreach!

Men inden du i gang med at kontakte 100-vis i din målgruppe, så start småt ud og få feedback. Tag fat i 3-5 og hør om de har lyst til at give deres ekspert-vurdering af dit indhold.

Vigtigt: Drop alt snak om links, eller omtale til disse 3-5 personer. Vær ydmyg og respektér at deres tid er knap, men de fleste kan godt lide at blive kaldt eksperter og/eller at blive rost, så det oftest ikke svært at få feedback.

Tip: Når du har rost og/eller kaldt nogle for eksperter i telefonen, så kan det virke så flatterende at de måske roser dit indhold blankt, men dette hjælper dig ikke, sørg for at bede om kritik af dit indlæg.

#4. Brug telefonen først!

Vi skal understrege at det virker helt og aldeles bedst at ringe først, hvis ikke dette kan lade sig gøre, så er det i dén grad vigtigt at deres e-mail oplysninger er offentligt tilgængelige, og at du indledningsvist kontakter dem om noget der er relevant for den kontekst deres e-mail er offentlig tilgængeligt.

Det er SPAM at sende e-mails ud til personer du ikke har lov til at kontakte. Telefonen er helt klart til foretrukne værktøj til at få success med outreach.

#5. Plej dit netværk

Det kan være du kommer tilbage til samme person, en anden gang, senere i dit virke og derfor er det vigtigt at pleje dit netværk.

Et helt konkret tip kan være at sende 2 flasker vin til de 3-5 personer der hjalp dig i step 3, du kan også inkludere et takkekort og en www-adresse til dit indlæg, som de har været med til at rette.

Skal vi lave outreach for dig?

Vi har gode erfaring med at skabe resultater gennem outreach. Vil du gerne vide mere, så kan du kontakte os i dag!

E-mail: [email protected]
Telefon: (+45) 71 99 50 54