17 Grunde til vi har den rigtige SEO Rådgiver til Dit firma
Søger du rådgivning i SEO? Så er du kommet til det rette sted. Jeg vil være så flabet at mene, at du kan få den bedste SEO rådgivning hos Nutimo, om ikke andet, så er vi et ekstremt godt bud, hvis du gerne vil have kompetent vejledning.
Har du spørgsmål til noget undervejs, eller efter du har læst om, hvorfor vi skal være din SEO-wingman, så kan du blot ringe på 71 99 50 54
Her er de 17 årsager og efter denne boks, vil jeg gå i dybden med hvert punkt således, at du kan læse, hvorfor jeg mener, at vi er det bedste match til dig, der søger professionel SEO rådgivning.
Nr. 1: Vi kan rådgive strategisk i SEO
Vores SEO-specialister kommer i flere forskellige niveauer, og med forretningsforståelse forskelligt alt efter, hvilke kunder de sidder med, og hvilke interesser og jobs, de tidligere har haft.
I og med, at alle sidder med samme håndværk, nemlig søgemaskineoptimering, kan alle rådgive om det tekniske og det operationelle i SEO, men som én af de meget få virksomheder, kan vi ligeledes rådgive strategisk om SEO.
Det kan vi ved, at være konkurrencedygtigt fremsynede på SEO. Udover at alle mere eller mindre skal have, og får en skarp forretningsforståelse, på grund af det dybe samarbejde vi har med kunderne, så har vi også en forståelse for, hvor Google er, og burde være på vej hen.
Nr. 2: Vores syn på SEO er måske lidt anderledes
Vi mener ikke, at SEO blot er 500 links og en million ord. Vi mener, at SEO og Content Marketing er godt gift, og det forhold bliver kun bedre med alderen.
Content marketing kendetegnes ved, at du skaber arbejde ved, at skabe kontinuerligt og relevant værdi for din målgruppe. Hvis du anskuer din SEO-strategi, som værdiskabende for dine besøgende, og ikke kun for dig selv og dine lommer, så er vi et godt match.
Det er svært at opnå en placering nr. 1, hvis man ikke objektivt set hører til på 1. pladsen, og det er ligeledes endnu sværere, at beholde placering nr. 1, hvis nr. 2 på listen i virkeligheden er bedre.
Nr. 3: Vores SEO rådgivere laver udelukkende SEO
Vil du gerne have en SEO-rådgiver, der også skal forsøge, at følge med på de seneste trends inden for Facebook, Google Ads, Linkedin Annoncer, SnapChat, Twitter-reklamer, Instagram mfl?.
Nej vel? En SEO-rådgiver skal om ikke andet være specialist, og ikke generalist.
Det er muligt, at du kan finde selvudråbte SEO- & Facebook- & AdWords-eksperter, men ekspert er på ingen måde en beskyttet titel.
Det eneste du kan sikre dig, når du finder den rette SEO-rådgiver til din virksomhed, er i det mindste, at personen er specialist, og som ordet betyder kræver det, at man specialiserer.
Vi er specialiseret i markedsføring, der ikke kræver annoncekroner. Det hele er med afsæt og resultat, der kan måles i dine resultater i Google.
Nr. 4: Vores rådgivere er selv SEO håndværkere
Den eneste måde, som man kan være dygtig til SEO på, er ved selv at lave det. De erfaringer du kan læse om i blogindlæg, eller lytte til i podcasts som vores, er for det første ikke de mest "cutting-edge-strategier", fordi dem holder vi oftest for os selv.
Derudover er det aldrig sikkert, at det du læser eller hører om, virker på dig og din virksomhed. Derfor er det bedste du kan gøre, for selv at lære SEO, at sidde med håndværket til dagligt, ligesom som vi gør.
Der er ingen i Nutimo, der ikke arbejder aktivt med SEO hver eneste dag. Vi har ingen kundeservice-ansatte, og heller ingen sælgere.
Vi er udelukkende hands-on-specialister!
Nr. 5: Hos os er er SEO ikke et hack, men en langsigtet strategi
I alt for længe har det været muligt, at snyde sig til SEO, men det går mere og mere den anden vej.
Vi er foran med udviklingen, og bevæger os i den samme retning som Google gør. Vi anser Google som værende en samarbejdspartner, og ikke en modpart.
Det betyder, at Content Marketing er en stor del af den måde vi laver, og arbejde med SEO på. Så hvis du leder efter en SEO rådgiver, som er foran feltet, og som tænker langsigtet og strategisk på SEO, så er vi de rette.
Modsat AdWords, Facebook og lignende, er der ved at være forståelse for, at SEO ikke virker i løbet af en eller to dage, men det betyder også, at når SEO har en indbygget latensperiode, så hjælper det ikke, hvis der på samme tid er en kort udløbsdato derefter.
Er du sikker på, at den SEO du får hjælp til, er langsigtet nok?
Nr. 6: Vi rådgiver også helt gratis i SEO
Det betyder ikke, at du kan ringe ind eller skrive en mail, og få gratis hjælp.
Du kan derimod skrive ind med et spørgsmål, som du gerne vil have vi tager op i vores Podcast.
Ugentligt udkommer vi med tips, tricks, og gratis seo-rådgivning, i formatet af et Podcast.
Du er velkommen til, at gå ind og give det et lyt. Vi har erfaret, at det bringer tillid at lytte til vores stemmer og høre, at vi altså ved hvad vi snakker om, før vi får etableret et fast samarbejde, om SEO rådgivning.
Nr. 7: Du har købt SEO rådgivning, men har ikke været tilfreds
Stort set alle af vores kunder, har tidligere haft andre SEO rådgivere, og der er en god grund til, at de ikke længere er hos disse firmaer.
Den årsag vi oftest ser er, at der savnes resultater, men også dokumentation for det arbejde, der lægges hver eneste måned.
Hvis det er dig eller din virksomhed.
Så er du måske lidt mere skeptisk over for hele SEO branchen, og SEO rådgivere, er det også forståeligt nok. Oftest er det fordi, at der enten ikke har været investeret nok penge i SEO, eller at de tidligere SEO rådgivere ikke har været kompetente nok til, at tage de rigtige beslutninger, fordi de måske også på samme tid sidder med Facebook, AdWords, og 314 andre ting.
Derfor kan du måske være lidt tilbageholdende med SEO, men når vi først får lov til at vise dig, hvad der virker, så vil du også se lyset og værdien af SEO.
Vi har desværre mange "konkurrenter", som ikke er SEO rådgivere, men blot sælgere.
Det er sådanne firmaer, der ikke selv er dygtige nok til håndværket SEO, men som blot er hamrende dygtige til at sælge.
Vær opmærksom på disse signaler, og spot nemmere end salgsvirksomhed.
- Hvis de praler af, at have 500 kunder, men måske kun har 1 medarbejder pr. 50 kunder.
- Hvis de uopfordret ringer og kimer dig ned, fordi de vil sælge dig SEO.
- Hvis de tager under 5-8.000 om måneden for SEO.
Hvis du blot har et budget på 2.000 kr. om måneden til SEO, så skal du ikke outsource det. Derimod skal du lytte til det podcast afsnit vi har, der forklarer om, hvordan du får mest muligt ud af et lavt budget.
Nr. 8: Vi har SEO erfaring fra store og små webshops
Vi har haft fingrene i ret mange webshops gennem tiden, både fra nuværende og tidligere arbejdsforhold. Vores specialitet i SEO, er ikke afgrænset til virksomheder med 10.000 eller 100 varenumre.
Der er oftest forskellige forhold, der gør at selv webshops med meget få varenumre, typisk brands, der sælger egne varer, kan få glæde og gavn af SEO i det ambitionsniveau, som vi har.
Derudover har vi været så meget med inde over forskellige webshops, at vi ikke blot er i stand til at rådgive om SEO, men også om e-handel generelt. SEO er en af de ting, som webshops kan få det største afkast af, da det er lynhurtigt at komme fra klik til salg, i forhold til salg af mere komplekse ydelser.
Nr. 9: Vi har rådgivet fra B2B og industrivirksomheder
Vores erfaring spænder over både B2B og virksomheder, der sælger store industriløsninger og serviceydelser, der er meget specifikke og komplekse.
Med det mener jeg blot, at vi ikke kun laver SEO for webshops. Rent faktisk er SEO en af de mest oversete marketingdiscipliner, i B2B virksomheder. Det betyder derfor, at det oftest er væsentlig nemmere og hurtigere, at opnå højere Return on investment.
Nr. 10: Vi har gode SEO-cases at fremvise
Når man skal vælge sin kommende SEO-rådgiver, bør man læse rådgivernes cases. Heri kan man se, hvad enten denne freelancer, eller hele bureauet tidligere har præsteret af resultater.
Vi viser med glæde vores cases frem, som er blevet godkendt af kunderne, og hvis du ønsker at se dokumentation for nogle af de resultater, vi hævder at have skabt, så tag endelig kontakt.
Det er desværre ikke alle vi må vise, men du kan kontakte os, hvis du vil se anonyme data og eksempler fra b2b, webshop, service-virksomheder eller noget helt fjerde.
Du kan få fat i mig på 71 99 50 54
Nr. 11: Vores rådgivere tager slet ikke 1.000 kr. i timen
Jeg har valgt ved opstart af virksomheden, at lægge grundsten for, at det skal kunne lade sig gøre, at skabe en profitabel forretning uden, at tage afskyeligt høje priser.
Gennemsnitsprisen i branchen for SEO virksomheder og SEO-rådgivere, er fra 1000 og op til 1500 kr., og vi har med vilje sat vores en del under dette.
Vi kalder selv modellen for "SEO bureau til freelance priser".
Vores model lægger på samme tid op til, at vi er ret effektive i vores daglige arbejde, og det betyder også, at hvis du kommer forbi kontoret i Esbjerg, så vil du aldrig finde vores SEO rådgivere henslængt i en beanbag, eller i færd med, at fordrive tiden ved et bordfodboldbord.
Personligt mener jeg, at det er respektløs over for det samarbejde man har med sine kunder, der betaler penge for det arbejde man udfører.
Hos os finansierer du derfor hverken bordfodbold eller beanbags.
Vores timesatser varierer alt efter, hvor stor/lille en aftale man indgår med os, men selv startprisen på den mindste aftale, ligger en slat under de 1.000 kr i timen
Nr. 12: Vi har kun ambitiøse SEO kunder
Det skal forstås således, at vi har en minimums-barriere på det antal timer, vi forventer at du gerne vil lægge hver eneste måned. Dette er et adgangskrav og en måde vi bruger til, at vurdere om vi er et match som leverandør og kunde.
I og med, at vores timepriser også er noget under de 1.000 kr i timen, betyder det såmænd, at du også får flere timer for pengene.
Vi er ikke det rigtige match, hvis dit budget er 5.000 kr om måneden
Vores minimumskrav er alligevel en del over dette, og det er ikke skrevet her, det må du kontakte os for at høre, fordi det kan skifte alt efter vores kapacitet, og hvordan fremtiden kommer til at se ud.
Men uanset om kravet bliver højere eller lidt lavere, så er vi ikke et match, hvis du mener, at SEO kan klares for 5.000 kr. om måneden. Så har vi enten ikke det samme ambitionsniveau om din forretning, ellers er din forretning endnu ikke størrelsesmæssigt nået til et punkt, hvor det giver mening, at aktivere os som samarbejdspartnere.
Vi anbefaler, at såfremt dit SEO-budget er på under 5.000 kr, at du bruger pengene på at holde dig selv opdateret via kurser, foredrag, bøger og events, og dernæst bruger resten af budgettet på professionelle tekster, videoer og gode billeder til din hjemmeside.
Det kommer du typisk længere med fordi, hvis du rammer kombinationen af et SEO bureau, der tager 1250 i timen og du betaler 5.000 om måneden, så får du kun 4 timers effektiv arbejde hver måned.
Hvis du selv afsætter 2 hele arbejdsdage hver måned, så kommer du selv væsentlig længere, såfremt du uddanner dig selv i SEO. Til det kan du eksempelvis også lytte til vores gratis Podcast.
Nr. 13: Du kan nemmere komme direkte i kontakt med os
Fordi at vi typisk indgår større samarbejdsaftaler, både som rådgiver, men også som operationel partner i SEO, så betyder det også, at vi har meget færre kunder pr. Mand
Vi har et eksempel fra en konkurrent der brystede sig, at have opnået kunde nr. 800 og samtidigt ansatte nr. 15. Det giver over 50 kunder i hver enkelt medarbejders portefølje såfremt, at hver eneste medarbejder er udførende, og der hverken er sælgere, kundeservice personale, eller bogføring talt med.
Hos os lægger vi, modsat ovenstående eksempel, på et sted mellem 3 og 6 kunder pr. Konsulent, alt efter vores kapacitet, og vi kommer med den forretningsmodel jeg har bygget, ikke til at få en større ladning af kunder pr. Rådgiver.
Det betyder typisk også, at vores SEO konsulenter kender vores kunders forretning væsentlig bedre, end vores konkurrenters konsulenter gør.
Dette er en af de faktorer, der virkelig gør en forskel, når jeg er så flabet at udtale, at vi er de bedste rådgivere i SEO branchen.
Nr. 14: Teknisk SEO er direktørens kernekompetencer
Jeg kan ikke huske tilbage til en tid, hvor jeg ikke har kunnet skrive flydende HTML.
Jeg husker svagt, at sidde sammen med min far, hvor han forklarede mig om de basale ting i Dreamweaver, men jeg ved i dag slet ikke, hvordan det føles ikke at kunne lave en hjemmeside.
Store og små hjemmesider, med få og med mange besøgende har været en del af mit liv, siden omkring år 2001-2003. Jeg kan desværre ikke huske det præcise årstal.
Først gik jeg karrieremæssigt ned af stien, som webudvikler.
Men det var helt forkert til mig. Jeg lærte ikke, at lave hjemmesider fordi jeg synes det var fedt at lave koder, og det synes jeg heller ikke det er i dag. I så fald havde jeg nok stadigvæk været udvikler.
Jeg synes derimod det er fedt, at bygge oven på løbende, og tage det lange marathon det er, at tage en hjemmeside fra meget få besøgende, og helt op til 100 tusindvis af besøgende.
Mine IT-mæssige erfaringer går helt op til, at stå for hele system-arkitekturen i en af Danmarks største e-handelsvirksomheder, som håndterede mere end 25.000 ordrer om måneden.
I dag fokuserer jeg udelukkende på SEO, men på grund af min baggrund, er det meget naturligt for mig, at kunne spotte selv de mest tekniske SEO-fejl ved hjemmesider.
Jeg har lavet hjemmesider før Wordpress fandtes, og siden dengang man skulle tilmelde sin side til Jubii, for at få besøg.
Nr. 15: Vi brænder for organisk vækst!
I firmaet er vores mantra, at vi kun laver markedsføring, der ikke koster annoncekroner. Derfor er vores kompetencer også naturligvis centreret, rundt om søgemaskineoptimering.
Men det betyder ikke, at vi kun kan rådgive om SEO på Google. Vi er også bevandret i, at få flere afspilninger på et podcast ved, at optimere til itunes store, og YouTube-SEO er også noget vi kan sparre med dig om.
Hvis du gerne vil købe AdWords eller Facebook markedsføring, så står det dig frit for. Vi rådgiver dig ikke til, at det er forkert at gøre den slags.
Vi har bare valgt, at centrere vores kompetencer om én kanal, i det digitale marketing-mix. Det er den eneste måde vi kan tillade os, at kalde os selv for SEO specialister på.
Det er et opgør mod, at man både kan være SEO og Facebook Specialist. Vi mener ikke, at man kan være begge dele, og alligevel være specialiseret.
Hos Nutimo, er vores SEO rådgivere specialiseret i organisk vækst.
Nr. 16: Vi binder dig ikke på hænder og fødder
I vores kontrakt vil du finde en bindingsperiode, på løbende måned + en måned, men den er typisk ikke meget værd, og det er forklaret ret godt i punkt 17.
Vi tager selv ansvar for, at du er tilfreds med det arbejde vi leverer, og i og med, at vi kun fakturerer for medgået tid, betyder det, at hvis såfremt du skulle være utilfreds med den SEO rådgivning du får hos os, vil du kunne opsige og du vil afslutningsvis kun få en faktura for den tid, der er brugt i den måned du sagde op i.
Det er ikke unormalt, at selv store bureauer binder dig i 6 måneder.
Det er i deres optik, det der minimum skal til for, at kunne se resultater med søgemaskineoptimering, og det er ikke forkert at der skal tid til, før der sker en forskel.
Men vi synes det er forkert, at binde en SEO-aftale op på de resultater der skabes i og med, at der er mange eksterne faktorer. Derfor går vi i stedet 100% ind på transparens, i det stykke arbejde vi leverer.
Hver måned vil du på din faktura kunne se, helt og aldeles udspecificeret, hvad der er blevet lavet.
Når vi tænder uret og arbejder med din forretning, og slukker det igen, skal vi afslutningsvis skrive en kommentar og forsvare, hvad tiden er brugt på. Den tekst kommer direkte på din faktura-linje så du kan se, hvad der f.eks. er brugt 1 time og 39 minutter på i Januar.
Hvis du læser dette og føler, at du alligevel ikke vil lave et samarbejde om SEO rådgivning med os, så vil jeg efterlade dig med én vigtig huskeregel.
Skriv aldrig under på en bindende aftale, der er længere end en almen opsigelsesperiode, for en funktionær.
Jeg synes det er forsvarligt, at have 3 måneders opsigelse, men det er helt uhørt, at blive bundet i 1, 3, eller 7 år, som vi har hørt om og set kontrakt-eksempler på.
Det er salgsorganisationerne, der laver disse bindinger og ikke SEO eksperter.
Nr 17: Du betaler udelukkende for medgået tid
Som nævnt i pkt. 11, bryster vi os af, at være et bureau til freelance-priser. Det betyder ikke kun, at vores timepriser er lavere og minder mere som freelancers, end de store digitale bureauer, men også at vores faktureringsmodul er væsentlig anderledes.
Hos os kan du hverken få sølv-, jord-, støv- eller platin-pakker. Vi har meget stærke holdninger omkring SEO-pakker, og hvad de gør mod vores branche, som du kan læse mere om i dette indlæg: Er en SEO-pakke noget værd, eller er det blot salgsgas og varm luft?
Vi har derimod en aftale, som fungerer som rammerne for et fast samarbejde.
Vi aftaler typisk et budget-max, og et forventet minimum, og så gør vi vores bedste for, at holde os inden for disse.
Budget-maxet fungerer således, at du ikke kan faktureres over det max antal timer, som du kontraktuelt har indgået med os. Alt tid der overskrider i en måned, bliver simpelthen krediteret.
Men det betyder derimod også, at hvis vi i en måned kun når 3 timer og 11 minutters SEO arbejde, eller SEO rådgivning af dig eller med din virksomhed, så bliver du således kun faktureret for dette 1 til 1.
Vi har ingen firmaer, der udelukkende vælger at bruge os som SEO rådgivere, da vi også typisk udfører en stor del af det arbejde, vi til fælles bliver enige om skal laves.
Men et antal af vores samarbejder er startet ud med en rammeaftale, hvor de første par måneder var sparring, eller rådgivning via et eller 2 skype-opkald om måneden.
Denne model betyder, at vi tager ansvar for, at levere det arbejde du betaler for.
Det lyder helt banalt, men mange SEO virksomheder og SEO rådgivere indgår, modsat os, en fast aftale med et fast månedligt beløb, og efterlader ansvaret for, at der bliver gjort noget hver måned, hos kunden.
Vi får løbende kunder fra andre virksomheder, hvor de synes, at det var helt vildt fedt i starten, men efter et antal måneder virker det som om, at der ikke længere sker noget med deres forretning mere.
Det kan meget vel være sagen, da det ikke er i SEO virksomhedens interesse at sørge for, at der bliver lavet noget arbejde. De får typisk deres faste månedlige betaling uanset, om de laver 1, 10 eller 40 timer hver måned.
Det har vi valgt at gøre op med.
Lyder det som noget for dig?
Så ring på 71 99 50 54, eller skriv en mail til mig på [email protected], så kan vi tage en snak om mulighederne for rådgivning om SEO, i dit firma.
Skrevet af Simon ElkjærFå de seneste nyheder fra SEO & Google