Telefon (+45) 50 50 97 64     E-mail [email protected]

9 grunde til at vælge Nutimo som din SEO leverandør

Er du på udkig efter en ny SEO-leverandør, så er vi et ekstremt godt bud på din kommende samarbejdspartner. I hvert fald hvis du er ambitiøs og vil se varige resultater. 

I dette indlæg opridser vi 9 årsager til, at Nutimo bør være din kommende SEO-leverandør.

Hvis du, efter at have læst artiklen, sidder med spørgsmål af den ene eller anden art, så tøv endelig ikke med at tage kontakt til os på 71 99 50 54.

De 9 grunde er således:

  1. Vores model minder meget om freelanceres
  2. Vi er den mest specialiserede SEO-leverandør
  3. Hos os går content marketing og SEO hånd i hånd
  4. Vi binder dig (selvfølgelig!) ikke til lange aftaler
  5. Du er ambitiøs med dine SEO-målsætninger
  6. Du overvejer at ansætte en intern SEO-medarbejer
  7. Vi snakker ikke om andet end SEO
  8. Du har købt SEO tidligere, men ikke mærket effekterne
  9. Vi har allerede gode SEO-cases at fremvise

#1 Vores model minder meget om en freelancers

Vores faktureringsmodel er anderledes end langt de fleste af vores konkurrenter, da vi udelukkende fakturerer for den eksakt brugte tid. Her rundes aldrig op. 

Det betyder, kort fortalt, at når vi arbejder 6 timer og 13 minutter for dig, så betaler du for 6 timer og 13 minutter.

Denne model tager afsæt i faste aftaler.

Vi laver naturligvis nogle faste aftaler, hvori der vil være et minimum, et target og et max. Dette giver os et timeinterval, som vi bestræber at holde os indenfor, når vi løser opgaver for vores kunder.

Sker det, at vi går over det aftalte maksimum af timer, får kunden de ekstra timer gratis. 

Det er en tryghed, der adskiller os fra freelancers.

Det hænder, at der i visse periode er ekstremt travlt i Nutimo-biksen, eller at nogle af vores ansatte er på ferie, hvilket kan føre til, at vi får svært ved at nå antallet af minimumtimer. 

Når vi ikke det aftalte minimum for dig, bliver du naturligvis udelukkende faktureret for den tid, vi har brugt på at løse opgaver for dig. Din regning bliver dermed bare rigtig lav. 

Det er vores brud med det traditionelle.

Vi mener klart, at ovenstående er den mest fair og gennemsigtige model, når det kommer til fakturering. Ethvert bureau burde praktisere denne, men sådan er virkeligheden desværre ikke.

Hos os kan det lade sig gøre, fordi vores tidsregistreringssystem er direkte forbundet med vores timer. Derfor vil du se skæve timetal med flere decimaler på din faktura.

Vi er et bureau til freelance-priser

Som regel skilter konsulentvirksomheder ikke med deres priser, og det gør vi egentlig heller ikke. 

Dog vil vi godt afsløre, at vores timetakst er væsentligt lavere end de 1.000-1.250 kr., som rigtig mange bureauer tager. 

Det er typisk rammeaftalens størrelse, der afgør vores timepris.

#2 Vi er den mest specialiserede SEO-leverandør

Ønsker du at få SEO-assistance af en person, der også sidder med Facebook-annoncering og/eller betalt annoncering på Google?

Nå, ikke? 

Det var da godt, for det får du heller ikke her. Her får du SEO-assistance af flere personer, der udelukkende fokuserer på SEO.

Alle Nutimos ansatte arbejder mod ét fælles mål: at skabe resultater, vækst, omsætning og/eller hjemmesidetrafik via søgemaskineoptimering.

Det gør vi gennem især content marketing, linkbuilding, tekniske optimeringer og digital presseomtale.

Benhårdt fokus på én kanal i det digitale marketingmix

Ingen af Nutimos ansatte skal være eksperter i Facebook-annoncering eller grafiske display-kampagner. De skal derimod vide ALT om SEO.

Vi ved, hvor mange kompetencer og viden SEO i dag kræver, hvis man vil se resultater, og vi tror ganske enkelt ikke på, at man kan gabe over en masse andre kanaler, hvis man vil beherske SEO bedre end fleste. Derfor nøjes vi med at fokusere på blot én kanal. 

Dette gør os til den mest specialiserede SEO-leverandør. Du kan aflæse effekterne af, at vi er så specialiserede, som vi er, i vores cases eller i vores udtalelser.

#3 Hos os går content marketing og SEO hånd i hånd

Content marketing eller indholdsbaseret markedsføring er en stor del af vores DNA. Vi skriver ikke keyword-stuffed SEO-tekster eller producerer indhold, som bare er lavet til SEO-sider.

Vores markedsføring er altid med mennesker og målgrupper for øje. Dette betyder ikke, at vi ignorerer Googles og de andre søgemaskiners algoritmer. Vi ved præcis, hvordan man tilfredsstiller disse, og denne viden bruger vi naturligvis meget aktivt, når vi udarbejder SEO-løsninger.

Vores markedsføring kan sammenlignes med streaming-TV

Traditionel annoncering, såsom banner- og videoannoncering, oplever i dag store udfordringer, hvad angår effektivitet. Folk er ganske enkelt mættede af den slags markedsføring, der kan siges at være ganske anmassende. Derfor flygter folk fra den slags annoncering ved at installere adblockere og lignende.

Man taler i dag også om banner-blindhed. Dette kommer sig af, at vi mennesker er blevet trænet i at vide, hvor bannerne gemmer sig, og derfor registrerer vi dem ikke længere.

Vores markedsføring står i skærende kontrast til traditionel annoncering. Vores markedsføring kan siges at være problemløsende, værdifuld og noget, som modtageren vælger til.

Når en af vores kunder, får besøgende på søgninger på 'DAB-radio', fordi de ligger nummer 1, er de besøgende taknemmelige og ikke negativt stemte. De får nemlig vist et relevant søgeresultat på deres søgning og formentlig løst det problem, de havde. 

Vi sammenligner ofte vores markedsføring med streaming-TV, for det er også noget, som folk vælger til - modsat flow-TV. Her har seeren ikke den samme magt over, hvad denne præsenteres for, og det gør sig også gældende med traditionel markedsføring. 

Man vælger aldrig selv, hvilke annoncer man bliver eksponeret for, og man har aldrig bedt om at få vist de annoncer, der overplastrer ens computerskærm. 

#4 Vi binder dig (selvfølgelig) ikke i 1,3 eller 7 år

Lange aftaler, hvor kunder er bundne på hænder og fødder, figurerer ikke i vores business.

Så hvis du bliver træt af at vækste og øge omsætningen, kan du til enhver tid ophæve samarbejdet fra dag-til-dag. 

Forskellen på salgsorganisationer og hands-on-SEO-bureauer

I dag er der, heldigvis, også ret mange andre bureauer, som kører med lignende aftaler som vores. Hvis du ikke vælger vores SEO bureau, så vælg for alt i verden et af de bureauer, der kører med aftaler, du kan komme ud af med relativ kort varsel.

Vi har hørt alt for mange negative historier om folk, der føler sig magtesløse, efter de har tegnet en lang aftale med et bureau, som ikke leverer noget af det, bureauet ellers lovede, inden aftalen blev skrevet under.

Pas på disse virksomheder!

Du skal som sagt tage dig i agt for de bureauer, der vil tegne ekstremt lange aftaler. Der er en række andre faresignaler, du bør holde øje med såsom:

  • Bureauer, der ringer dig op ud af det blå
  • Uhørt lave priser - virker det til at være for godt til at være sandt, så er det det også

Hvorfor skal du passe på med de ekstremt lange bindingsperioder?

Udover at det økonomisk er åbenlyst problematisk at binde sig i flere år, så viser det sig desværre ofte, at alt for mange af de bureauer, der er sikret penge hver eneste måned i lange perioder, ikke knokler for føden. 

Kunderne kan alligevel ikke smutte ud af sådanne aftaler, så kundenvedligeholdelse er ikke et incitament for at levere varen, hvilket er kritisk. 

Mange af dem, der tegner aftaler med lange bindingsperioder, oplever, at kvantiteten og kvaliteten af det udførte arbejde er lav, og at de har ekstremt ved at komme igennem til deres bureau, når de ønsker rapportering eller vejledning.

#5 Du er ambitiøs med dine SEO-målsætninger

Der er ingen tvivl om, at interessen for SEO har været stigende de seneste år. Rigtig mange har hørt om det dersens SEO og er sågar også blevet rådgivet til, at det er da noget, som de "skal gøre lidt ved".

I vores optik er SEO dog ikke noget, man BARE skal gøre lidt ved. Hvis man vil se resultater, så skal man gøre en masse ved det, og det gør vi.

Der findes en lang række salgsorganisationer eller web-virksomheder, der kan give dig "lidt SEO" for omkring 2000 kroner om måneden, og så kan du krydse SEO af i dit budget.

Desværre er 2000 kroner sjældent nok til at levere en indsats, der virkelig giver afkast. Skal ens SEO være en god forretning, er det ikke nok at ligge i bunden på side 1 i Google. Der skal man i stedet op og blande sig helt i toppen, og det kan vi hjælpe dig med. 

Vi laver kun SEO for virksomheder, der er ambitiøse og investeringsvillige

Hvis du vælger os som din SEO-leverandør, er det, fordi du er ambitiøs og investeringsvillig. Du ønsker både at betale for et relativt højt antal timer, og du er villig til at investere tid i processen. 

Vi indgår nemlig samarbejder, hvor kunden giver os de inputs, vi har brug for, til at hjælpe kunden til tops. 

#6 Du overvejer at ansætte en intern SEO-person

Det kan være, at din virksomhed har nået en størrelse, hvor en mulighed er at ansætte en fuldtidssansat til at stå for SEO-delen.

Hvis du kan finde den perfekte SEO-ekspert, er det bestemt heller ikke nogen dårlig idé at ansætte ham/hende til at stå for SEO-delen hos din virksomhed. Det er dog de færreste enkeltpersoner, der har lige så meget viden og lige så mange kompetencer, som du finder hos os. 

Du skal huske på, at vi er et helt team, der består af ansatte med forskellige spidskompetencer. Hos os er der både eksperter i content creation, teknisk SEO, konverteringsoptimering og så videre. 

Vi vil hævde, at ingen enkeltindivider er i nærheden af kunne matche summen af vores ansattes viden og kompetencer. 

Herunder får du 7 årsager til, hvorfor et samarbejde med os er værd at foretrække frem for en ansættelse af en intern SEO-medarbejder: 

  1. Vores team af SEO-eksperter ved og kan mere end én medarbejder
  2. Din økonomi er mere agil med os som samarbejdspartner
  3. Der er ingen oplæringsproces eller udgifter til efteruddannelse
  4. Du skal ikke være i tvivl om, at du har hyret de rigtige kompetencer
  5. Du skal ikke betale sygedage, feriepenge eller pension
  6. Det er lettere at skille sig af med et bureau end en medarbejder, hvis SEO ikke viser sig at være det rette for din virksomhed
  7. Du betaler udelukkende for den effektive tid - den tid, hvor der arbejdes

Endnu ikke overbevist?

Du sidder og regner lidt på det og estimerer, at du kan få 160 timer for 35.000 kroner i måneden med en intern SEO-medarbejder og kun 28 timer med et bureau som os.

Dertil er vores svar:

Så høje er vores takster ikke. Slet ikke.

Dernæst vil vi tilføje:

Det er sandt, at du til enhver tid vil kunne få en medarbejder i flere timer, end du ville kunne få os for x antal kroner. Dog skal du huske, at ingen medarbejdere er effektive i 160 timer, og du har tilmed en række andre udgifter ved en medarbejder såsom sygedage, feriepenge, barsel og pension.

Det er også meget tvivlsomt, at du finder en SEO-ekspert, der excellerer i alle områder og facetter af SEO. 

Hvorfor? 

Fordi de ikke findes. Vi har nogle generalister i huset, der er gode til det meste. Dog er ingen bedst til det hele. Alle vores medarbejdere har forskellige spidskompetencer. 

Hvis du hyrer en medarbejder, er der derfor risiko for, at du alligevel får brug for ekstern assistance, for har medarbejderen de givne kompetencer inden for tekstforfatning, teknisk SEO og linkbuilding, der kræves for at få dig til tops?

#7 Vi snakker ikke om andet end SEO

Vi snakker helt bogstaveligt talt ikke om andet end SEO.

Vi snakker faktisk så meget om SEO, at vi har udgivet en podcast om emnet.

Vil du gerne lytte til vores podcast? Så klik her.

Via podcasten kan du lære en række af vores medarbejdere at kende. Du vil formentlig kunne danne dig et billede af, om vi er typer, du har lyst til at samarbejde med. Og så vil du kunne lære en masse om SEO; det er jo heller ikke så tosset, vel?

#8 Du har købt SEO tidligere, men ikke mærket effekterne

Mange af vores kunder har tidligere haft andre SEO-leverandører. Der er en grund til, at de ikke længere er hos disse, og den hyppigste er, at de ikke følte, at de fik værdi for pengene. De savnede simpelthen resultater for de mange tusinde kroner, de bruger hver måned. 

Den type kunder er ofte rigtig skeptiske over for SEO, og det forstår vi godt. Forklaringen er som regel, at de enten ikke har investeret nok penge, eller at deres tidligere bureau ikke har været kompetent nok. 

Derfor er den type kunder som regel ganske svære at overbevise, men når de bliver overbevist, er det en fornøjelse at levere et arbejde, der giver resultater. Den slags kunder bliver nemlig lykkeligt overraskede, når de mærker effekterne af godt SEO-arbejde.  

For mange SEO-bureauer, der bare er salgsorganisationer

Der er mange af de såkaldte søgemaskineoptimeringsfirmaer, som i virkeligheden er salgsorganisationer.

Firmaer, der ikke består af dygtige håndværkere, men derimod en hær af sælgere. 

Disse firmaer er typisk ekstremt dygtige til kundeservice og opsalg. Desværre står kvaliteten af deres arbejde sjældent mål med deres evner inden for salg og kundepleje. 

Vær opmærksom på disse faresignaler

Vi har en "konkurrent", som for nyligt pralede med at have rundet 800 kunder og medarbejder nummer 19.

Lad os antage, at én af de ansatte arbejder med økonomi og administration, og tre (nok lavt sat) arbejder med salg.

Tilbage vil der i givet fald være 15 medarbejdere til at servicere 800 kunder...

Telefonerne og chatten bimler og bamler sandsynligvis konstant, så mon ikke to af de 15 fungerer som deciderede kundeservicemedarbejdere.

Så er vi nede på 13 mand. 13 mand! 13 mand, der skal servicere 800 virksomheder med SEO.

I ovenstående eksempel, fra en konkurrent, giver det en håndtering af 60 kunder pr. ansat. Til sammenligning har Nutimo mellem 3 og 5 kunder pr. mand alt efter kapacitet.

Hvis man virkelig vil dedikere sig og gøre en forskel for ens kunder, går det altså ikke, at man har ansvar for 60 forskellige virksomheder. Der er hverken tid eller ressourcer til at lave noget SEO, der sparker røv, når man skal stå for SEO-indsatsen for så mange.

#9 Vi har allerede gode SEO-cases at fremvise

Når man skal vælge sin kommende SEO-leverandør, bør man læse bureauernes cases. Heri kan man se, hvad et bureau tidligere har præsteret af resultater. 

Vi viser med glæde vores cases frem, og hvis du ønsker at se dokumentation for nogle af de resultater, vi hævder at have skabt, så tag endelig kontakt. 

Skrevet af
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult

Få de seneste nyheder fra SEO & Google

Telefon: (+45) 50 50 97 64
Mail: [email protected]