Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

De 3 SEO-taktikker, der nævnes flest gange i MarketingSchool

En af de absolut mest populære marketing podcasts rundt om i verdenen er helt klart MarketingSchool.

I dette afsnit af vores podcast vil vi derfor snakke om 3 af de SEO taktikker, som MarketingSchool nævner hyppigst.

MarketingSchool udgiver et afsnit dagligt, i alle ugens syv dage, hvilket de har gjort over de sidste 3 år, så det kræver ikke noget matematisk geni for at kunne regne ud, at de efterhånden har udgivet rigtig mange afsnit.

Tools som SEO trafik

En af mændene bag MarketingSchool, som går under navnet Niel, har købt et tool der hedder UberSugests, hvilket han har givet rigtig mange penge for.

Efterfølgende har han så brugt denne side som underside til sin blok.

Denne side får en helt masse trafik og opmærksomhed, derfor er dette altså en god SEO taktik.

Google Search Console

Dette er en taktik som indebærer brugen af google search console og går ud på, at istedet for hele tiden at skrive nyt, på nyt, på nyt, så går du ind og kigger på noget af det indhold du allerede har, som ligger blandt toppen.

Herefter går du ind i din google search console og tager nogle af de sider, det kunne være den side der får mest trafik, klikker på den og på den måde isolerer siden.

Så skifter du fane til query og her kan du se alle de søgninger, som denne side rangerer på.

Så kan du efterfølgende klikke på, at du godt vil se CTR og gennemsnitsplacering

Nu får du alle dem frem, hvor du begynder at få lidt trafik på.

Det er her det begynder at blive spændende, da du måske vil blive opmærksom på nogle søgeord eller sætninger, som du ikke var klar over du rangerede på.

Hvis søgeordet eller sætningen så er relevant for den side den er på, så kan du med fordel udvide din side.

Click flow

Dette er et tool, som en af hjernerne bag MarketingSchool sidder inde med, så derfor nævner de det rigtig meget.

Med clickflow kan du splitteste dit titletag. Vi har endnu ikke prøvet denne strategi og de nævner også selv, at det kræver ret meget volumen, hvilket dansk SEO sjældent besidder.

Det du så kan tage ud fra denne test er, at hvis du ligger nummer 4, 5 eller 7 i googles SERP, så kan du superoptimere din title, for at få flere klik.

Men aldrig lov noget du ikke kan holde, da dette vil resultere i, at brugerne med de samme forlader siden.

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult