Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

5 konkrete ting vi gør for at blive bedre til SEO

Ingen forbliver eksperter i SEO, hvis man ikke hele tiden arbejder på at udvikle sig inden for branchen.

Derfor giver vi i dette afsnit 5 konkrete eksempler på ting vi gør, for at blive bedre i SEO og alle dets facetter.

Vi lytter til podcasts

Vi laver selvfølgelig vores egen podcast, men for hele tiden at holde os opdateret og udvikle os, lytter vi også til andres podcast og hører, hvad de har at sige om konkrete emner.

En af de podcast vi lytter meget til er Marketing School. De udgiver afsnit en gang om dagen, og det har de gjort i de seneste 3 år. Det vil altså sige, at de er oppe på over 900 afsnit.

Formålet med at lytte til dette podcast er ikke, at man absolut skal lære noget nyt hver eneste gang man lytter til et nyt afsnit, men det giver noget inspiration at høre andre snakke om forskellige emner, som man kan tage med sig videre.

Stjæler med arme og ben

Dette punkt lyder måske en smule kontroversiel, men det er altså noget der regelmæssigt sker i branchen. 

For at uddybe det lidt, så er det igen i forbindelse med at lade sig inspirere af godt content fra andre, og så tage det med videre i sine overvejelser omkring sine egne processer og strategier. 

Ofte vil man kigge på content fra andre, som rangere på samme søgeord som man selv gør, for at gøre det så relevant som muligt.

Online kurser

Hvis man gerne vil udvikle sig inden for SEO, så kunne online kurser også være et godt forslag til, hvordan man skaber mere viden og mere erfaring. 

Her er det dog vigtigt at nævne, at ikke alle kurser er lige værdifulde for den enkelte virksomhed eller den enkelte bruger.

Vælg derfor gerne et kursus, som du tror giver mening af tage for dig eller din virksomhed, så du ikke ender med et kursus i noget du allerede ved, eller noget der ikke er relevant for dig.

Sæt dig altid i den søgendes sted.

Dette hænger også lidt sammen med, at man hele tiden kan holde øje med, hvad der rangerer i toppen af et søgeord, hvad de har gjort og hvordan du kan implementere det i dit eget arbejde. 

Hvis du kan sætte dig ind i, hvad brugerne ønsker, hvad deres behov er og hvordan de bruger det i deres søgninger, så er der altså rigtig god mulighed for, at tiltrække dem til din side og holde fast i dem på din side. 

Søgeintentionen er altså meget vigtig, når man udarbejder sit SEO arbejde.

Test ting selv

Vi har brugt en god håndfuld penge på at investere penge i at teste og afprøve nogle ting, for at se om det eventuelt er noget man kan arbejde videre med. 

Dette er vigtigt for os, i og med at det nogle gange kræver en del selvstændigt arbejde at få øje på nogle ting, som måske ikke lige er givet til en. 

Hvis vi derfor ikke løbende afprøver og tester nye ting, så opdager vi heller ikke nye muligheder. Vi har altså investeret, både en hel masse tid, men også en hel del penge på at teste og udvikle ting.

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult