Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

SEO Basics: Title & Meta-beskrivelsen

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

Transkribering af SEO#002

Hey.

Velkommen til det andet afsnit af Organic Growth.

Mit navn er Simon Elkjær og jeg er din vært.

Dette afsnit skal handle om Title-tag og Meta beskrivelsen.

Selv nogle af de dygtigste virksomheder vi samarbejder med,– har ikke haft helt skarpe Title tags og Meta Beskrivelser når vi indleder samarbejdet.

Det er typisk fordi at man har utrolig mange websider.

Produkter, Kategorier og/eller mange blog indlæg.

Men det ændrer ikke på at TITLE tag og Meta Beskrivelsen nok er dét vigtigste at have styr på.

Vi har netop startet op med en ny virksomhed, hvor title-tags og beskrivelser manglede helt på nogle af de vigtigste kategorier.

- Bare ved at få styr på denne ene ting, har virksomheden fået et gevaldigt løft i placeringerne på Google - Rigtig mange sider er rykket op 2-5 placeringer, og nogle kategorier er rykket med helt op til 36 placeringer

Altså fra side 4-5 stykker på Google, til Side nr 1.

– Vi tager lige et skridt baglæns.

Hvad er gør disse tags?

Luk øjnene og se en Google drøm at du søger på Google.

Vi skal have os en ny radio til køkkenet.

Du går ind på google og indtaster "Dab Radio"

Scroll ned forbi de placeringer der er markeret med "annonce" dem er vi ikke interesseret i.

Nu finder du alle de organiske resultater for ordet Dab Radio

Hvis ikke google har ændret det, siden vi har lavet dette afsnit, så er det der står med blåt – De store bogstaver, dét som der står i dit "TITLE-tag". Fra din hjemmeside

Nedenunder finder du url-adressen, måske har google forkortet den, måske viser de bare din breadcrumb.

Under dette, finder du meta-beskrivelse eller meta-description.

Måske bliver det nu mere indlysende hvorfor disse tags er vigtige på din side.

Hvis ikke, så tillad mig lige at gå lidt mere i dybden med emnet.

DET ER NU du har din chance for at overbevise, den søgende om at det er DIG og DIN hjemmeside de skal klikke på.

En lille side-note

Google rangerer nr 1, efter dén som har det mest relevante efter dét som den søgende leder efter.

En af parametrene ér:

Jo flere af de søgende der klikker - jo mere relevant må det være.

Så mit råd er her.

GØR ALT hvad du kan for at sørge for at de klikker på din side.

Her er nogle af de vigtigste ting du skal fokusere på når du optimere disse tags

1# Match de søgendes intentioner

2# Og Lov ikke noget, du ikke kan holde.

Lidt bedre forklaret.

Nr. 1 du skal matche de søgendes intentioner.

Ved Dab Radio, har vi sammen med avxperten satset på at de søgendes intentioner, er at de gerne vil Købe en DAB radio.

Så derfor har vi skrevet det, som vi forventer de søger efter, men ikke skriver.

Altså "Køb din nye DAB radio hos AvXperten.dk"

Mastodonten Elgiganten, har satset på at den søgende har intentioner om at skulle lytte til Dab radio og derfor har de valgt at skrive

Dab Radio - Lyt til digital Dab radio - Elgiganten

Vi kæmper om nr 1 placeringen med dem dagligt.

Tip nr 2.

Lov ikke noget du ikke kan holde.

Det værste du der kan ske for dig, når du først har fået dit klik, er at de besøgende forlader din side igen med det samme.

Så hvis du skriver at du sælger Billige Sofaer online, så nytter det ikke noget at de besøgende kommer ind, og kun kan se Sofaer fra 10000 kr og opefter

I det eksempel vi snakker om, har vi hos avXperten sikret os, at det vi skriver til de søgende er; her kan de købe dab radio.

Og når de så lander på hjemmesiden, så er det præcis det de kan.

Hvis du er i tvivl om HVAD title tag er, og hvor det er på din hjemmeside.

Så skal du prøve at høre din hjemmeside-administrator / web-bureau om hvordan man redigerer disse ting.

Kan du ikke dette?

Så skal du stærkt overveje at skifte web-bureau.

Få besked når der kommer nye afsnit!

Tilmeld dig vores dedikerede podcast-nyhedsbrev, og få en e-mail når der bliver lagt et nyt afsnit af vores podcast online.

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult
Indtast e-mail eller telefon nr.