Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]
Case Med Curvii - Nyt Online Powerbrand I Sin Niche Via Indholdsbaseret Markedsføring

Presseomtale & Organisk Branding

Personlig historie, som roden til et nyt powerbrand

Case med Curvii.dk

Inden vi går i gang med at beskrive vores hidtidige samarbejde med Curvii, ønsker vi at dykke ned i, hvad Curvii er for en størrelse og virksomhed.

Curvii er en webshop, der forhandler plus size-tøj til kurvede kvinder. Foruden at operere online har Curvii også et fysisk showroom. Virksomheden ejes og drives af Kirsa Jespersen og Kent Medom.

Hvad var Curviis udfordring?

Da Curvii henvendte sig til os, var det, fordi de havde et mål om øget synlighed i diverse fag- og nyhedsmagasiner. Tilmed ønskede de øget synlighed på søgemaskinerne.

Begge dele var og er vores ekspertiseområder, og derfor takkede vi uden tøven ja til et samarbejde med Curvii, og det har hverken vi eller Curvii fortrudt.

På jagt efter de interessante historier

Der findes en masse webshops, der sælger tøj. Derfor var vi også bevidste om, at historien om en webshop, der sælger plus size-tøj til kvinder, ikke var sensationel nok til at kunne skaffe omtale. Den var ganske enkelt for ordinær, og derfor forsøgte vi fra begyndelsen at finde frem til ejernes personlige, interessante historier.

Måden, hvorpå vi opdyrkede interessante historier, var gennem samtale. Vi gjorde klart, hvad vi var på jagt efter, og hvad der sædvanligvis kendetegner de historier, som pressen elsker.

Folkene hos Curvii fangede hurtigt vores hensigter og mål, og derfor blev vi tidligt i forløbet fodret med en masse interessante historier fra ejernes personlige liv.

Den historie, der gjorde størst indtryk, og som vi har arbejdet mest med, er historien om medindehaver Kirsa Jespersens rejse fra at være stressramt tandlæge til at blive succesfuld iværksætter.

Historien er helt ekstremt god af flere årsager. Dels er den rørende, fyldt med modstand, lærerig og helt igennem autentisk, hvilket er forhold, som beskriver mange gode, medrivende fortællinger. Derudover egner den sig rigtig godt som PR-materiale, fordi Curvii spiller en central rolle for Kirsas genrejsning. Det virkede derfor aldrig forceret, når vi nævnte virksomheden.

Historien er af yderst personlig og privat karakter. Derfor har den krævet mod og styrke at dele med offentligheden, hvilket vi og Kirsa fra start har været bevidst om. Heldigvis er Kirsa et af de modigste mennesker, som vi nogensinde har mødt, og som PR-samarbejdspartner er vi yderst taknemmelige for dette.

Foruden personlige historier har vi også fået en række historier om e-handel og Curvii i pressen. Disse har vi opdyrket ved løbende dialog. Hvis Kent eller Kirsa mener, at der sker noget interessant i deres virksomhed, er de altid velkomne til at tage fat i os, og så vurderer vi sammen med dem, om det er en historie, som vi ønsker at gå videre med.

Lydmateriale blev til velskrevne historier

Kirsas historie om at gå fra at være stressramt tandlæge til at blive succesfuld iværksætter er både kompleks og lang, og den kunne derfor ikke bare lige pitches via et kort opkald.

For at undgå at vi brugte for meget af Kirsas tid, bad vi hende om at fortælle historien til en diktafon og efterfølgende sende lydfilerne til os. Sådan gjorde vi i øvrigt også med en række andre interessante personlige historier.

Med afsæt i lydklippene skrev vi artikler, som vi pitchede til forskellige medier, og nogle bed heldigvis på. Historien kom blandt andet på Bizzup (https://www.bizzup.dk/kirsa-fra-stressramt-tandlaege-til-haardtarbejdende-medindehaver-af-succesfuld-webshop/).

Publiceringen der skabte ringe i vandet, der gjorde, at Tv Midtvest tog kontakt til Curvii med henblik på at fortælle historien med både billeder og tekst. Det kom der et rigtig fint tv-indslag ud af på 10 minutter (https://www.tvmidtvest.dk/artikel/stress-fik-kirsa-til-aendre-spor)

Foruden ovenstående steder er historien også nævnt i følgende medier:

  • Newsbreak.dk
  • Localeyes.dk
  • Vistartersgu.dk
  • Kamikposten.gl

PR-arbejde er altid en lidt svær størrelse at måle værdien af. Det er dog værd at nævne, at PR-indsatsen indiskutabelt har været styrkende for SEO-indsatsen, da PR-arbejdet har resulteret i flere kvalitetslinks, blandt andet fra Localeyes, Bizzup og Vistartersgu.dk.

Vi blev opmærksomme på Kirsas talegaver 
Vi hjalp Curvii med at lave en podcast

Som sagt indspillede Kirsa en række historier på en diktafon, og da vi efterfølgende lyttede til disse optagelser, blev vi opmærksomme på, hvor eminent dygtig en fortæller hun er og var.

Dette inspirerede os til at lave en podcast med hende i centrum. Podcasten fik navnet Curvii, og denne beskæftiger sig med en række forskellige temaer, herunder livsstil, stress og iværksætteri. De nysgerrige kan høre den her: https://www.curvii.dk/podcast.

I arbejdet med podcasten har vi været meget opmærksomme på at fremdyrke de interessante og gode historier. Det har været meget vigtigt for os at undgå at lave en podcast, der var sælgende; den skulle være interessant at lytte til, og temaerne var afgørende herfor.

Foruden podcasten skulle byde på interessante historier, skulle den bidrage til, at lytterne lærte Kirsa bedre at kende, da dette vil medvirke til skabelsen af et tillidsbånd Kirsa og lytterne imellem, og tillid er noget af det vigtigste, når det kommer til handel. Vi mennesker vil altid foretrække den forhandler/person, som vi stoler på, når vi handler.

Med henblik på at lykkes med ovenstående har vi sørget for, at ethvert tema, der behandles i podcasten, har været noget, som Kirsa har haft en stærk holdning til eller erfaring med.

Vi har lavet en rigtig flot podcast

Vi synes selv, at vi har produceret en rigtig flot podcast; faktisk er denne i skrivende stund slet ikke et overstået kapitel. Vi producerer nemlig stadigvæk nye episoder.

At få folk til at lytte til en podcast kræver en del arbejde. Derfor har vi investeret en del ressourcer i at sprede ordet omkring podcasten. Vi har appelleret til medier, der har lavet podcastlister, med henblik på at få dem til at lytte til podcasten og efterfølgende eventuelt medtage den på deres lister over ’de bedste podcasts’. Denne strategi har givet et par mentions. Derudover har vi også forsøgt at få nogle medier til at skrive om podcast-projektet, hvilket også har givet lidt omtale.

Vi mener dog, at podcasten er blevet så god, at den fortjener mange flere lyttere og mentions. Derfor knokler vi ufortrødent videre med henblik på at udbrede kendskabet til podcasten yderligere.

Foruden ovenstående har arbejdet med podcasten også bidraget på SEO-delen. Vi har nemlig skaffet en hulens masse links via dette arbejde. Dels via omtalen, men også fordi podcasten ligger på en masse forskellige podcasttjenester, hvorfra der linkes til Curvii.

Og apropos podcast…

Ud over at vi producerer en podcast for Curvii, har vi også sørget for, at de har fået lov at gæste andre podcasts, hvilket har resulteret i yderligere omtale af virksomheden. På nuværende tidspunkt er det lykkedes os at få dem med i følgende podcasts:

  1. https://ivaerksaetterhistorier...
  2. https://atturde.dk/atturdefm/

Nu til SEO-delen…

Som nævnt har vi også bidraget på SEO-fronten for Curvii, hvilket vi stadigvæk gør. Vores SEO-arbejde har blandt andet vedrørt:

  1. Teknisk gennemgang og hjælp til optimeringer
  2. Produktion af on page-indhold
  3. Linkbuilding
  4. Løbende sparring

I forhold til linkbuilding har vi primært skaffet svære links, hvor vi skulle forbi en gate-keeper. Der der dog også bygget en del lette links. Herunder fremgår tilkomsten af links siden samarbejdets begyndelsen.

Vi har – som forventet – set positive resultater for stort set samtlige søgeord, som vi og Curvii har vurderet som værende interessante, hvilket dokumenteres af billedet herunder.

Vi har løbende sørget for at optimere on page-indholdet. Blandt andet har vi skrevet tekst til en masse af de vigtigste sider og sørget for, at meta-titler og -beskrivelser sidder lige i skabet.

Det har indtil nu været en fornøjelse at samarbejde med Curvii, og vi håber, at vi kan hjælpe dem med at forløse det store potentiale, som vi mener, de har.

Vil du også gerne ligge øverst?

E-mail: [email protected]
Telefon: (+45) 71 99 50 54

profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult
Telefon: (+45) 71 99 50 54
Mail: [email protected]