Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

7 tegn på, at vi er den rette SEO-løsning til din virksomhed

Hvis du er på udkig efter en ambitiøs SEO-løsning til din virksomhed, er jeg stensikker på, at vi har den rette.

Der er ikke én eneste konsulent i hele vores bureau, der ikke arbejder med at fremme placeringerne i Google. Det betyder, at den SEO-løsning, vi leverer, er en af markedets mest specialiserede, for vores konsulenter bruger ikke tid på at sætte os ind i Facebook, LinkedIn og Banner-annoncering på samme tid.

Hvordan har vi sammensat vores SEO-løsning? Vores SEO-løsning er baseret på samme forretningsmodel som freelancere og håndværkere bruger. Altså du får en SEO-løsning, hvor du kun bliver faktureret efter medgået tid. Det betyder, at der er fuld transparens mellem, hvad du køber og får leveret, modsat andre SEO-løsninger på markedet.

Det fortæller selvfølgelig ikke meget om den kvalitet, vi leverer, og som med ethvert andet SEO-bureau med respekt for sig selv kan vi ikke love dig placeringer i Google. Google bestemmer helt selv, hvordan og hvorledes de sammensætter deres søgeresultater.

Vores SEO-løsninger er den rette, fordi der er total gennemsigtighed over, hvad du betaler for, og hvad du får leveret. Vores timepris er generelt lavere end markedet, men på samme tid forventer vi af dig, at du investerer i flere timer, end vores konkurrenter måske forventer.

Løsningen har vi sammensat således, fordi vi er ambitiøse omkring de placeringer, vi gerne vil opnå i Google, og det er vigtigt at vores kunder er lige så ambitiøse.

Vi har i skrivende stund 2,25 kunder pr. ansat i virksomheden, og vi rangerer mellem 2 og 4 alt efter kapacitet. Det betyder, at du i forhold til konkurrenternes SEO-løsning ikke får automatiseret fabriksarbejde men "dansk håndværk".

Vi er den rette leverandør, hvis du ved, hvor meget sved det kræver at komme i top på Google. Vi har hænderne og hjernerne til det, og "organisk trafik", altså SEO og Content Marketing, er det eneste, vi arbejder med i hele virksomheden.

Så det spørgsmål, du skal stille dig selv, er: "Ønsker du en SEO-konsulent, som er specialiseret og kun arbejder med organiske placeringer på Google, eller ønsker du én, som på samme tid skal forsøge at holde sig opdateret i Facebook og LinkedIns algoritmer?"

Læs med; her kommer jeg ind på 7 yderligere årsager til, at vi er den rette SEO-løsning til dit firma.

Nr. 1. Vi er ikke en salgsorganisation

Desværre er SEO-branchen fyldt med bureauer, der leverer SEO-løsninger, som er ufuldstændige eller utilstrækkelige for at opnå placeringer i Google.

Der er ingen lov eller krav om, hvad der skal til for at sige, at du laver SEO. SEO er at optimere til at få bedre placeringer i Google, og man kan argumentere for, at retter du blot 3 kommaer på hjemmesiden, så har du optimeret.

I ordet SEO og i en SEO-løsning ligger der desværre ingen forventningsafstemning omkring, hvor meget du får for dine penge.

Der er ingen, der har en nummer 1 placering liggende på lager

Vi oplever, at især de store, sælgende SEO-virksomheder pusher SEO-løsninger ud, hvor du betaler 1, 2 eller 4.000 kr. om måneden for at gå efter 4, 5 eller måske 10 søgeord.

Mellem linjerne siger de ligesom, at hvis du køber et abonnement, så ryger du "automatisk" højere og højere op på et søgeord.

Det passer ikke. Det eneste, du kan love, er indsats

Det eneste, vi kan love og gøre i SEO-branchen, er den indsats, vi kan levere.  Det er derfor også det eneste parameter, du har sammenligne med fra SEO-firma til SEO-firma. Hvor meget du får for pengene, er nemlig lig med hvor mange timer, du får for pengene.

Der kan være langt mellem, om et SEO-firma er lige så godt som et andet SEO-firma, men hvis vi eksempelvis lægger 20 timer om måneden i en benhård indsats mod at optimere til Google, så er der ingen, der har en chance, hvis de kun bruger 4 timer på det, omend de så er de dygtigste i verden.

Ligeledes er vores timepris væsentligt under 1.000 kr. i timen, hvor branchestandarden ligger på mellem 1.000 og 1.500 kr. i timen. Det betyder, at hos dem skal deres timer være xx % mere effektive og bedre, end det du får hos os.

Samtidig skal du huske på, at den konsulent du får i et andet firma måske sidder med 100 andre kunder, som han/hun også skal levere Facebook-optimering på.

Vi går i dybden med vores kunder i et samarbejde, hvor vi lærer kunderne at kende. I gennemsnit har vi mellem 2 og 4 kunder per medarbejder, mens en af vores konkurrenter til sammenligning oplyser på LinkedIn, at de har 800 kunder fordelt på 15 ansatte.

Hvor meget er det præcist, de kan nå at lave for hver af de 800 kunder?

Som kunde hos dem ville jeg nok sætte spørgsmålstegn ved, hvad det præcis er, jeg får for mine penge. Hos Nutimo er selve grundstenen i vores faktureringsmodel, at der aldrig må være tvivl om eller spørgsmål at sætte til den indsats, vi gør for dig som virksomhed.

Det er vores mål at levere den bedste indsats, du kan købe for penge - mere kan vi ikke love, mere kan ingen love.

Nr. 2. Du betaler ikke for "luft" hos os

Nogle SEO-løsninger på markedet bliver faktureret som et fast beløb hver måned. Det kunne fremgå på en faktura som SEO: 10.000 kr.

Hvis din SEO-leverandør er i underkapacitet i for hold til bemanding og ikke når alle de timer, der er lovet, hvad sker der så med din faktura? Den forbliver den samme. Det firma, der leverer SEO-løsninger til en fast månedlig pris, har intet incitament til at levere dig nok timer.

Rent faktisk har de helt modsat et stort, økonomisk incitament til at underlevere i timer. Ved du, om du får 10,8 eller 12 timer om måneden for det beløb, du betaler?

Vi får helt simpelt og kort forklaret ingen penge, hvis ikke vi leverer noget. På den måde minder vores model om, hvis du havde ansat en freelancer til at udføre en opgave eller en håndværkere til at reparere noget.

Hvis vi har udført 3 timer og 49 minutter, så bliver du kun faktureret 3 timer og 49 minutter, selvom vores SEO-aftale er på 25 timer om måneden.

Der kan være omstændigheder i din virksomhed eller i Nutimo, der gør, at vi enten ikke når at levere den indsats af tid, som vi oprindeligt aftalte, eller også har du valgt, at vi skal slå bremserne i nogle måneder.

Hvordan bliver du faktureret i uge 7, hvor mange er på skiferie? Eller hvad med mellem jul og nytår? Eller i sommerferien? Betaler du det samme, selvom konsulentfirmaet er i halv bemanding?

Nr. 3. SEO-løsning helt uden binding

Vi binder dig selvfølgelig ikke, hvis du køber vores SEO-løsning. Det er ikke uhørt, at der er SEO-virksomheder, som binder deres kunder i 1, 2 og helt op til 5 år.

Hos os får du måned-til-måneds opsigelse, og kun ved særtilfælde, hvor SEO-løsningen er så stor, at den kræver adskillige medarbejderes dedikerede indsats, ønsker vi en bindingsperiode på mindst 3 måneder.

Typisk er det dog ikke den SEO-indsats, vi starter op med. De fleste virksomheder vil gerne lige ind med en mindre model for at se med egne øjne, at vores tilgang til SEO virker. I langt de fleste tilfælde bliver et lille samarbejde til et stort samarbejde i en proces, hvor vi vokser sammen.

Nr. 4. Vi er specialiseret ind til benet i SEO

Det er også nævnt i et af de tidligere punkter i dette blogindlæg, men for at gentage det til dig, der har læst det hele.

Alt vi laver i Nutimo, tager afsæt i at komme til at få mere trafik organisk.

Det er typiske ved at opnå bedre placeringer i Google og dermed flere salg, som der ikke betales annoncering for. Det er dog ikke altid, at den rette SEO-løsning er link-building eller teknisk SEO. Nogle gange kan det sagtens være at slå hårdt ind på mere og bedre content.

Idet vi er flere medarbejdere i virksomheden, og alles arbejde ultimativt handler om at skaffe mere trafik organisk, har vi medarbejdere, som besidder hvert sit speciale.

Hvis du eksempelvis tager mig selv, så er jeg mere med på et strategisk- og rådgivningsmæssigt niveau. Andre medarbejdere er rigtig dygtige til at skaffe presseomtale, mens nogle kan være dygtige linkbuildere og have netværk på tværs af mange hjemmesideejere, og til sidst har vi dem, som er hamrende dygtige storytellers og content marketing-medarbejdere.

Den rette SEO-leverandør kan, i vores optik, hoppe mellem alle disciplinerne, som det kræver at rangere i Google. Vi oplever, at andre leverandører i markedet har tilbøjelighed til kun at fokusere på, om man har en hurtig side, den rette title, eller om man har links nok.

Men hvad hjælper det at have en hurtig side med 1.000 links, hvis det indhold, man lander på, er dårligt eller irrelevant for læserens søgeintention?

Nr. 5. Lyt til vores SEO-Podcast

Hvis du vil høre mere om os og vores SEO-filosofi, Content Marketing samt linkbuilding og ikke mindst høre lidt af de stemmer på "den anden side", så kan du lytte til vores podcast "Organisk Vækst"

Vi har dedikeret en hel podcast til lige præcis den niche, som vi har specialiseret os i: Nemlig at skabe vækst og trafik på hjemmesider uden at betale for det. Formålet er i sidste ende at skabe en bedre bundlinje for de virksomheder, vi samarbejder med.

Denne tekst er, uanset hvordan man vender og drejer det, ældre, når du læser det, end da jeg skrev den.

Vand er løbet under broen i mellemtiden, men vores podcast, som i skrivende stund udkommer hver uge (nogle gange oftere, nogle sjældne gange med en kort pause), vil altid være mere opdateret.

Hvis du ønsker at høre vores seneste takes, teorier og bare hyggesnak om at optimere virksomheder med den rette SEO-løsning, så er vores podcast noget for dig.

Tag os med på næste gåtur. Gå ind på din podcast-app og søg efter "Organisk Vækst".

Nr. 6. Vores SEO-løsninger er ikke et "hack"

Vores branche har været domineret af kortsigtede og uholdbare løsninger, som giver bagslag i det lange løb. Det er ikke længere noget, der sker ofte, men det er sket i historien, at forretninger har mistet en eller flere af deres placeringer i Google ved at gå for langt over Googles retningslinjer.

Vi rådgiver om at følge Googles retningslinjer og vil hellere se Google som en samarbejdspartner.

Dog er der nogle virksomheder, der gerne vil have en mere aggressiv og kortsigtet vækststrategi. Det kan vi også, men sideløbende med dette er vi nødt til at lave mere holdbare og langsigtede løsninger.

Her kommer vores Content Marketing-tilgang ind i billedet.

Nr. 7. Content Marketing er vores SEO-strategi

For at få succes med Content Marketing skal du lave kontinuerligt, relevant og værdiskabende indhold for en klart defineret målgruppe.

Det samme kan du sige om SEO i dag.

Hvis ikke det indhold, du har, skaber værdi og er den rette løsning for den forespørgsel, som den søgende lavede i Google, så fortjener du ikke at blive liggende i toppen af Google.

Det er derfor vigtigt at tænke mindst lige så meget over indholdet, du gerne vil have i toppen af Google, som på den måde du kommer derop.

Ved webshops er det også relevant.

Det nytter ikke noget at ligge nr. 1 på "billig hundefoder", hvis dit hundefoder koster 4 gange så meget som hos nr. 2, 3 og 4 på Google.

Så ender du ikke med at få salget, dine besøgende forlader siden for hurtigt, og du lever altså ikke op til den forespørgsel, som den søgende har haft.

Dermed ikke sagt, at det er forkert at sælge dyrere kvalitetshundefoder, men så skal det have de rette egenskaber, som gør, at dit hundefoder er en premiumløsning.

Vi er heller ikke den billigste SEO-løsning på markedet. Ikke hvis du kigger på den direkte omkostning. Jeg kan altid argumentere for, at den billigste SEO-løsning er den, hvor du får mest afkast, og samtlige af vores kunder har fået godt afkast af vores SEO-løsning.

Er vi den rette SEO-løsning for dig?

Ring på 71 99 50 54

Skrevet af
Telefon: (+45) 71 99 50 54
Mail: [email protected]