Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

Hvilke ting burde at trække ned i Google i fremtiden.

I dagens episode snakker vi om, hvilke "SEO-hacks", der i fremtiden vil miste deres værdi, hvis de ikke allerede har gjort det.

Hvilke ting burde trække ned i google i fremtiden?

Nogle SEO hacks er lige på grænsen til, at gå i strid med googles retningslinjer, hvilket ligger lidt til baggrund for dagens emne, hvor vi skal snakke om, hvilke SEO hacks og metode, som bør trække hjemmesider ned i fremtiden.

Måske gør nogle af dem vi kommer ind på det allerede, for det er lidt svært at sige, helt og aldeles, hvordan google fungerer.

Stock Photos

Stock Photos er billeder, som man har ret til at bruge, hvis man bare krediterer personen, som har taget billedet.

Hvis der så er et billede, som bliver brugt af et utal af forskellige hjemmesider, til f.eks. forside til en artikel eller lignende, så er spørgsmålet her, om det ikke også bør trækket ned.

Alt andet i google trækker op, hvis det er nyt og kvalitativt, så det burde måske også gælde for stock photos, så hvis man bruger noget, som er blevet brugt mange gange før, så bør det måske også trække ned.

Hvis man bruger det samme billede, som flere tusind andre, så kan man altså argumentere for, at det burde trække ned i søgemaskinen.

Template

Template kan bedst beskrives som det design du vælger at bruge, når du opretter en hjemmeside.

Når du først skal oprette din hjemmeside, kan du vælge mellem forskellige designs til din hjemmesiden, hvilket kaldes for templates.

Hvis man så har flere hjemmesider, og man bruger det samme template på alle sine sider, samtidig med, at der er tusindvis af andre hjemmesider, som har nøjagtigt den samme template, så vil det altså heller ikke være en unik hjemmeside, og man skaber altså ikke noget nyt for brugerne på siden.

Kluntet tekst

Dette er en af de faktorer, som allerede kan trække en side ned, men som i fremtiden egentlig godt kunne trække sider yderligere ned.

Det er ikke så slemt på dansk, men i det amerikanske skal man tænke sig rigtig godt om, skrive rigtig flot og virkelig undgå fejl, hvis du vil have succes med indholdet i dine tekster.

Laver man så en tekst, som er dårligt opstillet, og hvor indholdet er noget rod, så går det altså ud over troværdigheden, og brugerne vil derfor automatisk have en tendens til, at hoppe tilbage ud i søgemaskinen, hvilket ikke er nogen god rangerings faktor.

Google bliver efterhånden også bedre og bedre til at læse dansk, og kan derfor nemmere og nemmere gennemskue, når en test er rodet og kluntet.

En tekst behøver umiddelbart ikke være kluntet, fordi der er nogle stavefejl eller kommafejl i teksten.

Men tager du f.eks. en tekst på et andet sprog, og oversætter det til dansk via. google translate, så vil opsætningen af ord, sætninger og generelt hele teksten være dårligt opstillet.

På den måde kan en tekst blive meget utroværdig.

E-A-T

E-A-T er en forkortelse for Ekspertise, Autoritet og Troværdighed, og betyder i alt sin enkelthed, at der gerne skal være elementer af dette på din side, hvis du ønsker at skabe en god side for brugerne, og dermed også rangere højere i søgemaskinen.

Har man ikke nogle elementer af hverken ekspertise, autoritet eller troværdighed på sin side, jamen så vil man opleve, at brugerne ikke er ret lang tid på siden, da de føler sig kritiske over for den, og de vil derfor hoppe tilbage i søgemaskinen, og du vil ende med dårligere rangeringer.

Husk derfor hele tiden på E-A-T, når du opbygger et domæne.

Man kan komme google i forkøbet med dette ved, f.eks. at udgive et navn på afsenderen, så folk kan se, hvem kilden i sig selv er.

Man kan også låne autoritet hos andre ved, at linke til andre, hvis man ikke selv er ekspert på et bestemt område.

I fremtiden vil vi altså sandsynligvis se, at hjemmesider der ikke har styr på E-A-T, mere hyppigt vil have en tendens til, at blive trukket ned i søgemaskinen.

Lyd og video

Dette lyder måske slet ikke så slemt, men hvis man som bruger kommer ind på en hjemmeside, der er fyldt med videoer, lys osv. så er det ikke sikkert, at forbrugerne gider bruge ret meget tid derinde, hvis der er meget støj på siden.

Hvis en side f.eks. benytter sig meget af video-ads, så er der nok mange som vil mene, at siden føles irriterende at færdes på.

SPLOG links

Hvis man i forvejen ved, hvad en SPLOG er, så vil det nok give meget sig selv, hvorfor det her bør trække endnu mere ned i fremtiden.

SPLOG er en forkortelse for Spam Blog, og er blogs og hjemmesider, som er oprettet med det enkelte formål, at oprette links på, som så skal linke til ens egen side.

SPLOG links virker stadig i Danmark, men er altså imod googles retningslinjer, og der kan ikke gå lang tid, før google får styr på de forskellige Spam Blogs.

Der kan dog være forskellige holdninger til, hvornår noget er en spam blog eller bare en side som er ejet af en virksomhed.

Tekst mængde

Mængden af den tekst du skriver, behøver ikke nødvendigvis være kodet sammen med, at du rangerer bedre.

Det kan det dog godt, hvis du f.eks. har en rigtig lang tekst, og brugerne bliver og læser den tekst. Så behøver teksten ikke nødvendigvis have været relevant, men bare det er brugerne er blevet på siden og læst teksten, giver et godt signal til google.

Men kvalitet trækker altså op til at fylde noget mere hos google, end kvantitet gør.

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult