Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

Google Skal Betale for Snippets! (uge 16)

I dagens afsnit kommer vi ind på følgende 4 sektioner. Nyheder, spørgsmål og vi har tilføjet en ny sektion med Google Udtaler. Derudover skal vi også sidst i afsnittet følge op på Gitte's blog fra sidste podcast episode.

Nyheder nævnt i dette indlæg:

  • https://searchengineland.com/french-antitrust-decision-sets-the-stage-for-google-to-pay-for-news-content-in-europe-332744
  • https://searchenginejournal.com/google-suffers-major-defeat-must-pay-french-publishers/360992/
  • https://searchengineland.com/seo-will-be-a-primary-focus-for-marketers-during-the-downturn-says-survey-332372

Spørgsmål i denne uge:

I denne uge havde vi ikke som sådan spørgsmål fra facebook-gruppen. Men vi havde en opfølgning fra en bekymret bruger, Rikke, som nævnte at Rank Math kunne volde problemer i Wordpress. Her og nu viser det sig så at Rank Math har haft en sårbar struktur der gjorde det muligt for hackers at få adgang til wordpress.

Anbefalingen er herfra at begive sig ud i en god omgang research om den nuværende status på Rank Math før du overvejer at installere dét plugin, og rent faktisk skal du lave samme research for hvert plugin du overvejer at installere.

Ny sektion: Google udtaler

I denne uge tilføjer vi en ny sektion til podcast-programmet. Google er begyndt at lave så mange udtalelser, at vi vil se om de ikke kan få en fast placering her i programmet. 

Google udtaler blandt andet at man GODT må vise forskelligt indhold til brugeren og til GoogleBOT, som vi synes er lidt underligt mht. blackhat, cloacking osv. Derudover udtaler Google at det er godt at skille sig ud, igen en modsætning til en undersøgelse lavet af Authority Hacker, som vi beskriver i afsnit nr. 224

Google er som altid meget vage i sine udtalelser, og derfor kan det være svært at vurdere hvad vi skal stole på.

Dagens Emne:

I sidste uge talte vi om en blogger, Gitte, gerne ville have feedback på hendes blog, og hvad hun kunne gøre bedre. Gitte vil gerne opbygge sin forretning bag bloggen Frøken Fryd til at kunne leve af det. 

Vi havde fejlagtigt estimeret Gittes største trafikkanaler til at være Social Media, men det viser sig faktisk at være organisk trafik. I dette indlæg kommer vi mere i dybden med Gittes hjemmeside igen. Vi svarer på helt konkrete spørgsmål og gør det nemmere for jer at visualisere, efter at vi har fået lov til at afsløre bloggens navn, her i podcasten.

Vi kommer ind på hvordan Gitte kan takle YouTube, Instagram osv, men også selvfølgelig om hvordan hun kan gribe SEO an, samt hvilket indhold hun kan fokusere på at lave.

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult
Telefon: (+45) 71 99 50 54
Mail: [email protected]