Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

Hvad er Værdiskabende Markedsføring?

Markedsføring er en del af hverdagen for mange, og vi oplever det stort set over alt.

Men hvornår er markedsføring værdiskabende, og hvad er værdiskabende markedsføring egentlig?

I dette afsnit vil vi kigge lidt nærmere på, hvad værdiskabende markedsføring egentlig er.

Formål og målgruppe

Hvis man vil skabe værdi i sin markedsføring, så er det, som noget af det første, vigtigt at man gør det helt klart, hvad formålet er og hvem målgruppen er.

Hvis man ikke er 100% klar over, hvad formålet er med sin markedsføring, så vil der også være en relativt lav sandsynlighed for, at man opnår den ønskede succes med sin markedsførings aktivitet.

På samme måde gælder det med målgruppen, altså den niche af mennesker som man ønsker at rette markedsføringen mod, som også skal ligges fast ret hurtigt i processen.

Ved man ikke, hvem man gerne vil ramme med sin markedsføring, så vil man med meget stor sandsynlighed igen opleve, at succesraten med markedsføringen vil være meget lav.

Underholdende/stimulerende

Når det så kommer til at vække målgruppens opmærksomhed, og rette denne mod dit budskab, så skal din markedsføring altså gerne have et element af en eller anden art, som stimulerer modtageren, og skaber en interesse eller et kendskab.

Det kan være elementer som underholdning, viden, omsorg eller noget helt tredje, og dette bør selvfølgelig også variere ud fra emnet og virksomheden.

Passion

En anden ting der virkelig kan skabe stor succes i markedsføring, er hvis man fanger en målgruppe, hvor de virkelig er passioneret.

Dette vil i mange tilfælde skabe en hurtig og høj interesse, hvilket jo ikke lyder så ringe.

Er det derfor muligt at bruge et relevant emne, hvor målgruppen virkelig er interesseret, engageret osv, så har man altså et rigtig godt grundlag for succes.

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult