Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

3 lytterspørgsmål om alt fra webshop i flere lande til ratings

Vi har på Facebook en gruppe, som vi kalder for Organisk Vækst.

Via denne gruppe har vi nu fået nogle forskellige lytterspørgsmål, som vi gerne vil tage op her i vores podcast.

Dette afsnit vil derfor besvare 3 af de rigtig gode spørgsmål, som vi har fået inde på denne side, angående SEO og content marketing.

Kan man oprette skema, for at på stjerner i SERP’en?

Lytteren her har fået nogle gode reviews fra en side, hvor kvaliteten på det pågældende side nu er voldsomt nedadgående, mens hans reviews er gode nok.

Lytteren kunne nu godt tænke sig at markere dem op med skema, så vedkommende eventuelt kan få nogle stjerner, så de bliver vist i googles SERP.

Han vil derfor gerne høre, om nogle af os har erfaringer med dette og om det er imod googles retningslinjer.

Lad os tage et eksempel. Det kunne f.eks. være at vi havde nogle anmeldelser på trustpilot, men lad os så sige at trustpilot bliver en elendig side og det er altså den situation vores lytter står i.

Sagen er den, at google ikke er ret store fans af kopieret indhold, hvilket er det man gør når man kopierer dette ud i googles SERP.

Man kan derimod smide dem ind på en underside, hvis man har sådan en, også henvise tilbage til den side, hvor man har fået sine reviews fra.

Man kan også vælge at linke tilbage til den givne side, men gøre det med et nofollow link, hvis man ikke ønsker noget linkjuice videre over til siden.

Har i erfaringer for antallet af links på et medie?

Lytteren her har et eksempel, hvor vedkommende har to indgående links fra et medie, men til hver sin underside og vil nu gerne have svar på, om dette er noget rod, og hvordan linkjuicen bliver fordelt.

Den er dog lidt kringlet, for alene er det besværligt at måle værdien af et enkelt link og det er derfor tilsvarende besværligt, at måle værdien af to links.

Men vurderer du at det ene link virker, så vil det andet link sandsynligvis også virke, så længe det altså er relevant.

Han har dog et ekstra spørgsmål, som er mere baseret på interne artikler, som f.eks. blogindlæg og vil gerne vide om der er regler for disse, f.eks. angående antal af links.

lytteren her har både nogle blogs med et link og nogle med 50 links.

Her gælder de samme regler langt hen af vejen og så længe dine links er relevante, så vil der sjældent være problemer i dette.

Hvis du bare fylder dine artikler eller blogs med irrelevante links, så vil det ikke give det mindste og google bryder sig heller ikke om det.

Hvad er smartest i forhold til .dk .com og oversættelse.

Lytteren her har oprettet en webshop i wordpress, som sælger tre forskellige produkter.

Til at starte med vil lytteren kun sælge i Danmark, men har ambitioner om senere at skulle sælge i udlandet.

Derfor vil vedkommende gerne vide, om der er nogle af os der har erfaringer med .dk og .com sider, og om vi har erfaring med oversættelse.

Sagen er den, at der er væsentlige forskelle på lande, når det kommer til forbrugsmønster og søgeintentioner.

Svenskere har en tendens til at være mere villige til at handle og klikke på .se sider, danskere har til .dk sider og så videre.

Dette kommer af, at man har en national tilknytning og føler sig mere tryk på nationale sider.

Hvis brandet dog er stort nok og kendskabet er stort nok, så vil dette ikke være et problem, men for nystartede sider, vil dette ikke være tilfældet.

Gå derfor efter landespecifikke TLD’er, da brugerne nok vil være mere villige til at klikke ind på nationale sider.

Vi takker mange gange for de mange fine spørgsmål!

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult
Telefon: (+45) 71 99 50 54
Mail: [email protected]