Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

8 spørgsmål til Karsten fra Morningscore

Vi har før i vores podcast snakket om det kendte værktøj Morningscore, hvor vi også gav en tilsvarende anmeldelse.

Vi har snakket lidt om fordele og ulemper ved dette værktøj, og i dette afsnit har vi fået besøg af Karsten fra Morningscore, som vil svare på lytterspørgsmål forholde sig til nogle forskellige kriterier.

Vi har stillet Karsten 8 spørgsmål, blandt andet fra lyttere, som alle omhandler Morningscore

Hvad er Morningscore?

Morningscore er et værktøj som har til formål at gøre SEO synligt og give et bedre overblik over, hvad der egentlig foregår i selve processen, når man laver SEO.

Et af de helt store udfordringer som Morningscore har sat sig for at løse er, at kunderne skal kunne forstå SEO processen bedre, hvilket er tilrettelagt mest for de kunder, som ikke i forvejen ikke ligefrem er eksperter i SEO.

Morningscore er derfor et værktøj, som skal give et bedre indblik i SEO processen, og som gerne skal kunne fremvise konkrete eksempler og et fuldendt overblik i markedet.

Hvilke problemer løser i, som andre SEO værktøjer ikke løser?

Dette er et lytterspørgsmål som ligger sig meget op af, at forbrugere gerne vil vide, hvorfor de skal bruge lige netop Morningscore, frem for nogle af de andre værktøjer der findes på markedet som AccuRanker eller Ahrefs.

Det Morningscore gerne skulle nå frem til er at det er et værktøj, der er i stand til at erstatte begge de førnævnte SEO værktøjer.

Hvis man derfor vælger kun at benytte sig af Morningscore, ville det altså være noget billigere, end hvis man både betaler for AccuRanker og Ahrefs.

En anden faktor er, at man ved brug af Morningscore nemt og enkelt kan skabe sig et overblik over, hvordan processen forløber, og hvilken retning det hele trækker hen imod.

Hvem er egentlig målgruppen?

Mange af de marketingarbejdere som i dag bruger nogle af de SEO værktøj, som der er at finde på markedet, forstår ikke alle programmerne fuldt ud, hvilket også kan være svært, da de ikke er helt nemme at blive kloge på

Morningscores målgruppe er derfor marketingfolk, som gerne vil have et klart overblik over deres SEO værktøj.

Hvad baserer sværhedsgraden sig på?

Morningscore har forskellige sværhedsgrader på nogle af deres missioner, men hvad er sværhedsgraden egentlig baseret på?

Sværhedsgraden tager udgangspunkt i nogle forskellige ting. Blandt andet kigger den på klikprisen, hvor de så går ind og siger at denne også må have relation til sværhedsgraden, da der skal noget til at nå op den organisk.

Derudover kigges der også på søgevolumen, hvor de tager udgangspunkt i, hvor meget et søgeord i realiteten er værd.

Bliver sådan nogle forklaringer en del af værktøjet?

Dette spørgsmål hænger meget sammen med det forrige, da det kan være besværligt at læse sig til.

Svaret her er ja, det gør det og der er nogle små info ikoner man kan klikke på, problemet er bare, at folk har ikke lyst til at klikke på dem, så der arbejdes nu mere hen imod at lave tool tips i bunden af de enkelte ting.

Hvad gør i med den data i får ind?

Vi har en fast politik om, at vi på ingen måde deler leads ud, hverken den ene eller den anden vej, så der er altså ikke noget at komme efter her.

Derudover er vi jo et selvstændigt selskab med en ekstern investor, som på ingen måde er interesseret i at føre leads over til Morningtrain, som vi også er en del af.

Derudover har vi på ingen måde adgang til de søgeord, konkurrenter eller websites i har liggende.

Hvad er jeres erfaringer i forhold til målgruppen?

Vi har ændret lidt på vores fokus fra det vi havde til at starte med, da processen selvfølgelig har taget en bestemt drejning.

Vi har derfor erfaret os, at vi muligvis har brug for et redesign, så vi bedre kan optimere vores user experience.

Dette vil derfor ikke være utænkeligt at kunne ske, som det næste i udviklingen af morningscore.

Der hvor vi bruger vores tid og energi lige for tiden er i at gøre SEO nørderne tilfredse, da det er dem der ofte vil bruge dette værktøj.

Hvor hurtigt udvikler i på det?

Hvis man bevæger sig ind i vores roadmap, så vil man også kunne se de ting vi arbejder med.

Derinde står der oplyst, hvilke måneder vi udkommer med det vi arbejder på, hvilket førhen var opgjort i dage, men det var simpelthen for bøvlet.

Man kan derfor med fordel følge med herinde, hvis man vil følge med i vores udvikling fra måned til måned.

    Hør alle afsnit af Organic Growth

    Du finder vores podcast afsnit her

     
    Organisk Vækst Community
    Facebook Gruppe
    Ansøg medlemskab
    https://nutimo.dk/podcasts
     
    profil billede

    Simon Elkjær

    Stifter af Nutimo Consult
    Telefon: (+45) 71 99 50 54
    Mail: [email protected]