Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

Linkbuilding i udlandet - hvordan gør man lige det bedst muligt?

Linkbuilding er et rigtig varmt emne i SEO verdenen. I dette afsnit af vores podcast, vil vi give jer et indblik i i international linkbuilding, hvordan man gør det bedst, og hvad vores holdning er til lige netop dette emne.

Dagens emne er som sagt baseret på linkbuilding, hvilket samtidig også vil sige, at dagens emne tager sit fulde udkast i SEO.

Hvis man bare stiller spørgsmålet sådan op, at man bare kigger på, hvad man bør gøre i form af linkbuilding, når det kommer til det udenlandske marked, så er det altså et ekstremt stort emne, som ikke på nogen måde har et konkret svar.

Der er nemlig kæmpe stor forskel på de forskellige markeder, og hvad vi måske ville fortage os på det svenske marked, vil langt fra være det samme, som vi eventuelt ville fortage os på det engelske marked.

Internationale markeder

Det første vi vil kigge på er nok de sproglige barriere i landet, hvordan deres alfabet er opbygget osv.

Derudover bør man også kigge på, hvordan hjemmesiden er lagt op.

Er det en .com hjemmeside, så er det jo en side, som i princippet er tilegnet alle sprog. Er det derimod f.eks. en .uk side, så vil andre sprog ikke nødvendigvis være tilgodeset

I Sverige ville der nok ikke være de helt store forskelle på, hvordan man begiver sig med linkbuilding, i forhold til det danske marked.

I Norge bør man derimod være noget mere forsigtig, da vi tidligere har hørt fra andre, at forbrugerombudsmanden slår meget hårdt ned. Det kan være på grund at landets store økonomi, men vi ved det altså ikke med sikkerhed, og vi har ikke selv lavet linkbuilding i Norge.

Vi har erfaringer med det tyske marked, og at bloggere dernede før i tiden, stort set allesammen havde den samme pris, og kostede allesammen 690 euro.

En god huskeregel er, at jo større sprogstammen er, jo større sandsynlighed er der for, at der er flere hjemmeside, og dermed også større chance for at få organiske links. 

Det er altså meget forskelligt fra marked til marked, hvordan man bør omgå sig med linkbuilding. 

Vægt content højere end linkbuilding

Et godt råd ville være, at fokusere mindre på opbygning af links, og mere på opbygning af godt content.

Hvis man først fokusere på at skabe vildt godt content, og derefter fokuserer på content promotion, så kan man måske få en bold til at rulle der, og muligvis få flere organiske links, end man kan nå at bygge links.

På den måde slår man altså to fluer med et smæk, og samtidig får man også skabt stærkere og bedre links, hvis dette lykkedes.

En international strategi kunne altså være, at skabe pisse godt content, og content som er bedre end konkurrenternes.

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult
Telefon: (+45) 71 99 50 54
Mail: [email protected]