Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

Affiliaters og August opdateringen

Hej, og velkommen til afsnit nummer 41 af vores podcast, om organisk vækst.

Afsnittet idag handler om affiliater og august opdateringen.

For at være mere præcis, er det altså august opdateringen, som udkom i august 2018, og både bliver kaldt EAT opdateringen og YMYL opdateringen.

Det som mange er blevet mere fokuseret på efter denne opdatering er, hvordan de gør deres side mere autoritær, og mere troværdig, hvilket denne opdateringen har meget fokus på hos sider.

Dette er meget rettet mod affiliaters, som præsenterer sider, der kan se noget så finde ud og er designet som webshops, men når man så klikker på produktet, kommer man ind på en anden webshop, via et affiliate link.

For google er det her et mellemled, som ikke skaber værdi, hvis siden ikke tilbyder noget yderligere til brugeren.

Affiliaterens side er i googles øjne ikke det rigtige sted for forbrugeren, men siden man kommer over på efterfølgende, bør rangere højere end mellemsiden, som i googles øjne ikke skaber værdi for brugeren.

Derfor er det vigtig for affiliaters at give sig tid til, at vurderer sin egen hjemmeside og evt. spørge sig selv, forsøger jeg at mislede forbrugeren, skaber jeg egentlig værdi for brugerne eller lignende spørgsmål.

Derudover er det altså også en lov som siger, at aalle reklame links skal markeres som et sponsoreret og betalt link.

Det er altså ikke kun imod googles retningslinjer, men også imod markedsføringsloven.

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult
Indtast e-mail eller telefon nr.