Telefon (+45) 71 99 50 54     E-mail [email protected]

6 tips til bedre SEO tekster

Hør alle afsnit af Organic Growth

Du finder vores podcast afsnit her

Transkribering af SEO#019

Hey.

Velkommen afsnit nr 19. afsnit af Organic Growth.

Mit navn er Simon Elkjær og jeg er din vært.

I dette afsnit skal vi snakke om "At skrive bedre SEO tekster"

Denne her episode er en direkte forlængelse af afsnit nr 17.

I afsnit nr. 17. Snakkede vi om hvordan du hurtigere, kan skrive længere tekster.

Jeg kom ind på hvordan mit workflow er, når jeg skal producere indhold.

Den kan du måske få noget ud af at kigge lidt på først.

Men,

Hvis du allerede har lyttet til den, og / eller bare er ligeglad og hellere vil høre om hvordan du kan skrive Bedre SEO tekster

Ja så er du landet det rigtige sted.

Her får du 6 Tips til at skrive bedre seo tekster

Tip nr 1. Introduktionen er vigtigere end nogensinde før

Nogle af de vigtigste metrikker, som google vurderer dine landingssider på-

Både nu, og nok også fremover

Er "behavior" eller "user experience"

Én af de ting, som Google kigger meget efter - og med rette

- er om den besøgende kommer direkte tilbage i Googles søgemaskine og søger videre

Direkte efter at have været inde på din side

Altså, Hvis de Bouncer- ja- så var dit indhold nok ikke særlig relevant

Så DERFOR er din introduktion, din teaser til indhold, dit hook

Vigtigere end nogensinde før.

Rent teknisk set, vil det så nok være mit tip herfra, at SLUTTE af med at skrive din teaser

Så - efter du har skrevet alt indholdet, slutter du af med at kunne lave en god teaser for

Hvad det præcist er de skal kunne forvente af dit indhold.

Tip nr 2. Skriv til læseren

Du skal skrive til læseren,

Ligesom du om i snakkede sammen én og én

Det er selv noget jeg øver mig på at blive bedre til, og det er ikke et punkt hvorpå jeg er ekspert-

Men udfra hvad jeg kan læse mig til og - også logisk forstå,

Det handler om du, jeg og vi.. Og ikke man, dem, og de.

Altså, du skal fange den læsende ved at skrive til dem og ikke skrive til en 3. Person

Som eksempel:

"Man skal skal skrive til sin læser, så forstår de det bedre" eller

"Virksomheden første prioritet er at sørge for at kunden er glad"

Versus

"Du skal skrive til dine læsere, så kan de bedre forstå det" eller

"Det er vores første prioritet at sørge for at du er glad for at handle med os"

Jeg håber at jeg fik det forklaret godt nok.

Tip nr 3. Sørg for at dit indhold kan "skimtes" eller "skannes"

Dette kan du gøre ved at

Holde lix-tallet så lavt som muligt. - Altså skriv i et nemt sprog.

Jeg mener det var Sam Oh fra Ahrefs, der lige noterede at mellem 5th grader og 9th grader niveau, performede bedst, ifht. Deres data

Sørge for at dine sætninger er så kort som muligt og der er god afstand mellem dem.

Sørge for at den besøgende kan - Ved hjælp af overskrifter "scanne ned over indholdet" og forstå hvad indholdet handler om, inden de går i dybden med artiklen.

Tip nr 4. Få skrevet rigtig god konklusion til sidst.

I og med der er kommet meget lange artikler på nettet efterhånden

Se eksempelvis BackLinko's artikler

Så er der også medfødt en stigende tendens til at nogle besøgende læser introen - for at blive fanget...

Men der er faktisk er der rigtig mange som scroller direkte ned i bunden af artiklen

Ned til konklusionen

Så kan de på 5- 10 sætninger lige læse, hvad det er de kan forvente at lære i artiklen og hvis noget af det lyder spændende

Scroller de måske op igen, og skanner indholdet, efter der hvor der står noget af det, der interesserer dem

Altså,

Sørg for også at have en rigtig god konklusion, hvor de besøgende, som kun når at læse den, faktisk også står tilbage med værdi

Tip nr 5. Så langt skal dit indhold være

Det er ikke så meget et tip,

Nok også mere en holdningssag.

Hvor langt er langt nok? - Og her er mine observationer at lange tekster er ikke som i gamle dage.

Altså - jeg kommer _ikke_ med en fast guideline til at skrive 400 ord, eller 4000 ord.

Men jeg vil gerne invitere dig til at tænke lidt anderes over dit indhold.

Hvis din tekst skal være så god som muligt, rent SEO mæssigt,

Skal den være lige præcis lang nok til at afdække hver en afkrog af ét emne.

Skrevet simpelt og i et sprog som er til at læse.

Så hvis 3 af dine konkurrenter har skrevet over 1.500 ord om Elsparepærer

Imens du kun har 400 ord, - jamen så er der nok noget der indikere at du ikke har fået det hele med.

Sørg for at - få det hele med - og så hellere skriv noget der er 5 eller 10x så godt som deres indhold

Istedet for 5- 10x så langt.

Tip nr 6. Multimedia

Den her er lidt snyd - men ikke desto mindre vigtig

Det har ikke noget med "tekst" at gøre - men har én del med SEO at gøre. Sørg for at få noget visuelt - eller andet multimedie - på siden

Som understøtter din artikel.

Billeder, Video, Lydspor m. oplæsning af indhold

Det er nærmest umuligt at i dag, at lave noget indhold, som bringer noget som helst værdi

Uden at berige det med multimedia.

Og når du kigger efter at skal lave bedre SEO tekster, og SEO indhold end dine konkurrenter-

Ja så er det især her du skal kigge.

Kan vi lave vores Mutimedia flottere, federe eller mere værdiskabende end dem?

Få besked når der kommer nye afsnit!

Tilmeld dig vores dedikerede podcast-nyhedsbrev, og få en e-mail når der bliver lagt et nyt afsnit af vores podcast online.

 
Organisk Vækst Community
Facebook Gruppe
Ansøg medlemskab
https://nutimo.dk/podcasts
 
profil billede

Simon Elkjær

Stifter af Nutimo Consult
Indtast e-mail eller telefon nr.